تهران- ایرنا- قهرمان اسکواش بانوان ایران گفت: برای ارتقای رنکینگ باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم تا برای حضور در المپیک به رتبه زیر ۵۰ برسم و روی کمک فدراسیون نیز حساب کرده‌ام. 

فرشته اقتداری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص کسب نخستین طلای تاریخ ایران در رشته اسکواش اظهار داشت: مسابقات اسکواش سه هزار دلاری بین‌المللی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که موفق به کسب قهرمانی شدم، دومین رقابتم در PSA بود. اعزام قبلی مسابقات قهرمانی آسیا بود که در هند برگزار شد و سوم شدم. در جدول بازی‌ها اولین بازی من با سید ۵ جدول بود و پس از آن در مهم‌ترین بازی‌ام را با سید یک جدول که شانس قهرمانی بود، روبرو شدم و بازی سختی را پشت سر گذاشتم. وقتی به جمع چهار نفر رسیدم، سید سوم و دوم جدول را در بازی‌های بعدی بردم.

وی ادامه داد: هزینه‌های این رقابت‌ها با توجه به اینکه مسابقات به طور آزاد برگزار می‌شود، باید به طور شخصی باشد ولی این مرتبه فدراسیون کمک زیادی در پرداخت هزینه‌ها کرد. هزینه مسابقاتی که از این بعد بخواهم شرکت کنم را باید خودم پرداخت کنم. از این پس به حامی مالی نیاز دارم زیرا در این رشته خیلی سخت است که بخواهیم به طور شخصی جلو برویم؛ اسکواش در ایران شناخته شده نیست و عنوان بین‌المللی تا به حال نداشتیم با این حال فکر می‌کنم که راه روشن است و کم کم حامیان زیادی جذب خواهیم کرد.

ملی‌پوش اسکواش کشورمان با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ چنین نتیجه‌ای را برای کشورش کسب کرده است، عنوان کرد: اینکه اولین نفر بودم خیلی خوشحال کننده و این مدال نیز خیلی لذت بخش بود. خدا را شکر می‌کنم که مزد زحماتم را گرفتم و از این پس هم تمریناتم را با جدیت و پشتکار بیشتری دنیال می‌کنم. این مدال اعتماد به نفس خاصی به بقیه دختران کشور خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر از جایگاه جهانی ۴۶۷ به ۲۸۸ رسیدم. چندین سال پیش آرزو موسوی به ۱۰۳ هم رسید ولی تعداد شرکت کنندگان این انجمن در آن زمان نهایتا ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر بود و او مسابقات بیشتری هم شرکت می‌کرد. هدف بلند مدت من المپیک است. اگر به جایگاه زیر ۲۰۰ برسم خیلی کار سخت می‌شود و مجبورم هر ۲ هفته یک بار برای ارتقا رنکینگ در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم تا برای حضور در کسب سهمیه المپیک به رتبه زیر ۵۰ برسم و روی کمک فدراسیون نیز حساب کردم.

اقتداری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که به رشته اسکواش بیشتر توجه شود تا بتوانیم اسپانسرها را جذب کنیم و چند نماینده از ایران در المپیک داشته باشیم.