همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان در همدان با هدف کمک به اشتغال و تسهیل ورود آنها به بازار کار است.

وهب مختاران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نیمه نخست امسال هزار و ۴۶۷ سرباز یگان های وظیفه آموزش های مهارتی را فراگرفتند.

وی افزود: نیمه نخست سالجاری آموزش های مهارتی در ۵۷ حرفه به سربازان وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: ۱۶۳ دوره آموزشی برای یگان های نیروهای مسلح برگزار شده که این دوره ها متناسب با نیاز بازار کار است.

مختاران اظهار کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کنند.

وی افزود: دوره سربازی فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

به گزارش ایرنا، ۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.