تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سرقت و فروش خودروهای سند نمره در چندین استان کشور، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سردار علی ولی پور گودرزی روز شنبه اظهار کرد: همکارانم در پایگاه دوم پلیس آگاهی با انهدام باندی که با استفاده از روش "سندنمره" یا "دو تا یکی کردن خودروها" اقدام به سرقت و فروش خودروهای مسروقه می‌کردند، موفق به دستگیری سارقان و توقیف چندین خودروی سرقتی شدند.

وی افزود: این باند ابتدا خودروهای تصادفی با قیمتی ناچیز خریداری کرده و سپس خودروهای مشابه از نظر مدل، رنگ و تیپ را به سرقت می‌بردند؛ سارقان با انتقال شماره‌های فنی (ارکان) خودروی تصادفی به خودروی مسروقه، آن را به عنوان خودروی سالم و بی‌رنگ در بازار می‌فروختند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تاکید کرد: کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی، پس از بررسی سوابق کیفری خریداران خودروهای تصادفی و رصد سایت‌های فروش آنلاین از جمله دیوار، موفق به شناسایی این باند حرفه‌ای شدند.

سردار ولی پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از جمع‌آوری مدارک و شواهد لازم به شهرستان شوشتر اعزام و طی ۲ روز عملیات تعقیب و مراقبت، یکی از اعضای اصلی باند دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ سفید که پلاک و ارکان آن تغییر یافته بود، توقیف شد؛ بررسی‌های بیشتر نشان داد که این خودرو در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ از شهرستان اهواز به سرقت رفته بود.

رییس پلیس آگاهی با اشاره به دستگیری ۲ متهم دیگر در این رابطه عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌ها به بیش از ۱۰ فقره سرقت خودرو و فروش آن‌ها به عنوان خودروهای سالم در استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و هرمزگان اعتراف کردند.

وی ادامه داد: همچنین، با راهنمایی متهمان و تلاش شبانه‌روزی مأموران، ۹ دستگاه خودروی سندنمره دیگر از استان‌های مختلف کشف و توقیف شد.

سردار ولی پور گودرزی گفت: تحقیقات همچنان برای شناسایی سایر خودروهای سرقتی و دستگیری افراد مرتبط با این باند ادامه دارد.

کشف ۲۱ کیلو شیشه در محورهای مواصلاتی پایتخت

همچنین رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از کشف ۲۱ کیلوگرم شیشه توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار شهر تهران پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

سرهنگ حسین باباپور ادامه داد: با رصد های اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد متهم یک محموله مواد مخدر را از یکی از استان های جنوبی کشور تهیه و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری به سمت تهران در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محورهای مواصلاتی اعزام شدند و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

سرهنگ باباپور بیان کرد: بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند خودرو مذکور در اتوبان آزادگان تهران مشاهده و در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری خودرو متوقف و بلافاصله راننده آن دستگیر شد.

سرهنگ باباپور یادآور شد: در بررسی های بیشتر از خودرو متهم ۲۱ کیلوگرم شیشه کشف و متهم نیز پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

دستگیری سه شرور مسلح در افسریه و بازار تهران

از سوی دیگر سرهنگ حسین مافی سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد: ۲ متهم جوانی که در محدوده بازار و بنابر گزارشات مردمی اقدام به قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ سعید راستی رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران هم گفت: شرور سابقه داری که با کلت کمری اقدام به قدرت نمایی در منطقه افسریه کرده بود، بازداشت شد.

وی اضافه کرد: از مخفیگاه متهم یک کلت کمری، به همراه یک تیغه خشاب و تعداد ۹ عدد فشنگ جنگی کشف و توقیف شد.