قزوین - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین با اشاره به اینکه خانواده های دارای فرزند سه قلو و تا دهک هفت مورد حمایت این سازمان قرار دارند، گفت: ۲۴ خانواده دارای فرزند سه قلو و ۲ خانواده چهار قلویی در حال حاضر تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند.

زهرا غلامرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمک هزینه های معیشتی به تعداد افراد خانواده تا پنج نفر به این افراد تعلق می گیرد و از سایر خدمات موردی نیز بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ خانواده دوقلویی در دهک درآمدی یک تا پنج قرار دارند که از ابتدای امسال تاکنون مورد حمایت بهزیستی قرار گرفته اند و این حمایت‌ها از خانواده‌های دارای چندقلو تا پایان ۶ سالگی ادامه‌ خواهد داشت.

غلامرضایی با اشاره به اینکه هدف نهایی دفتر امور خانواده و بانوان، ارایه خدمات توانمند سازی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها و همچنین دختران خودسرپرست است، تاکید کرد: از مهمترین اهداف این دفتر افزایش و ارتقاء سطح توانایی و مهارت های زیستی، روانی، اجتماعی و کیفیت جمعیت هدف و توانمندسازی خانواده های یاد شده می باشد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ارتقای سلامت و تغذیه فرزندان خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، شیرخشک مورد نیاز را برای خانوارهای دارای فرزند چندقلو تامین می‌کند تا سلامتی جسمی آنها مورد اهمیت واقع شود.