یزد- ایرنا -مدیر عامل ستاد دیه کشور در خصوص عملکرد ستاد دیه استان یزد گفت: این استان در زمینه جذب کمک‌ها خیری و اخذ گذشت از شکات از استان‌های پیشرو و موفق در زمینه رفع دعاوی قضایی در کشور است .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، "علی شمس" در نشست هیات امناء ستاد دیه استان یزد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزود : یزد در زمینه فرهنگ سازی و موضوعات فرهنگی جزو استان های پیشرو است.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد هم در این نشست ضمن قدردانی از اقداماتی که در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صورت گرفته، گفت: همکاران ما در این ستاد مردمی دیه و با همکاری قضات دادگستری و اعضاء هیئت امناء و گروه تحقیق این ستاد همواره شرایط مددجویان را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

حجت الاسلام "حسین طهماسبی" با تاکید بر این که جلسات و اقدامات نباید در قالب ارائه آمار قرار گیرد گفت: تمام کارکنان و مسئولین در هر رده ای که هستند , باید تمام تلاش خود را در راستای کمک به افرادی که به صورت غیرعمد در زندان‌ها به سر می‌برند و از خانواده خود به دور هستند، به کار گیرند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این نشست گفت: به همت ستاد دیه استان و با همکاری نیکوکاران از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

"سیدمسعود عظیمی" افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده، ۱۵۸ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان تامین و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانکی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸۱ نفر فراهم شد که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۷۱ مددجو مرد بودند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد ۵۱ مددجو مربوط به محکومین مالی ، ۲۰ محکوم به پرداخت مهریه، ۸ محکوم به پرداخت نفقه ،تعداد ۱ محکوم به پرداخت دیه حوادث کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.

عظیمی افزود: هم اکنون ۵۸ مددجو مشمول کمک این ستاد مردمی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنها ۷۰ میلیارد تومان نیاز است که بیشترین تعداد این مددجویان مربوط به محکومین مالی و در رتبه های بعد مهریه و نفقه است.

در این نشست پرونده ۱۲ مددجو محکوم مالی جهت آزادی مورد بررسی اعضاء هیئت امناء قرار گرفته و زمینه آزادی این ۱۲ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد.