زنجان - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های همگانی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها ورزش سالمندان در سطح استان گسترش می‌یابد که تحقق این امر به پویایی جامعه هدف منجر می‌شود.

محمدکریم رحیمی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اجرای طرح سه شنبه های بازی و ورزش سالمندی در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه برای اولین بار روز گذشته در ایستگاه نجوم و اعتمادیه شهر زنجان برگزار شد.

وی به استقبال بالای گروه های هدف در حدود ۲۰۰ نفر از این طرح اشاره کرد و گفت: این برنامه به صورت کشوری ابلاغ شده و با هدف جلوگیری از کم تحرکی، حفظ نشاط و سرزندگی سالمندان و ایجاد فضای ایده آل برای تفریح و سرگرمی آنها به مرحله اجرا درآمده است.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه تلاش می شود پارک ثابتی را برای اجرای هفتگی این طرح انتخاب کنیم، ادامه داد: این هیات تلاش دارد با برگزاری جلسات با کانون بازنشستگی شمار ایستگاه های ورزش سالمندان را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ورزش نیاز اساسی و ضروری سالمندان با توجه به گسترش زندگی ماشینی است، اظهار داشت: هم اکنون هیات ورزش‌های همگانی ۴۴ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد که برخی از رشته ها با استقبال بسیار زیاد گروه های هدف مواجه است.

این مسوول یادآور شد: ورزش های همگانی در استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و سرمایه گذاری در این بخش نتایج بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ورزشهای صبحگاهی و نقش آفرینی در ارتقای نشاط و سلامتی افراد جامعه، تعداد ایستگاه‌های ورزشهای همگانی در استان رو به افزایش است.