شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس موادمخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف و ضبط یک‌هزار و ۲۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشت.

سرهنگ سلیمان ریاحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک‌هزار و ۴۵۶ نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند که نسبت به مدت مشابه ساماندهی و جمع‌آوری معتادان ۳۲ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹ باند تهیه و فروش مواد مخدر در استان متلاشی شد گفت: ۲۶ فقره محل فروش مواد مخدر پلمب شد که این نسبت به مدت مشابه ۶ درصد افزایش پلمب محل‌های فروش موادمخدر را داشتیم و در این مدت ۲۳ خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

ریاحی اظهار داشت: در سالجاری ماموریت‌های انتظامی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان که منجر به کشف مواد مخدر شده، سه درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در استان با اجرای طرح‌های عملیاتی و پاکسازی مناطق آلوده بود گفت: همزمان با سراسر کشور در سالجاری ۱۱ مرحله طرح "آرامش در شهر" با هدف تشدید برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان انجام شده است.

به گفته وی، همزمان با بازگشایی مدارس و در قالب طرح آرامش در شهر پاکسازی اطراف مراکز آموزشی نیز انجام شد.

وی اظهار داشت: در راستای فرهنگسازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر فعالیت‌های فرهنگی با هدف ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان در دستورکار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است و همزمان با هفته نیروی انتظامی یک‌هزار و ۳۰۰ نفز از دانش‌آموزان و خانواده آنها در زمینه پیشگیری از اعتیاد آموزش دیدند.

ریاحی در پایان به خانوادها توصیه کرد؛ نظارت بیشتر بر رفت و آمد فرزندان و همچنین شناخت از دوستان آنها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان و فروشندگان مواد مخدر امروز از فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای تبلیغ و فروش موادمخدر به خصوص انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها استفاده می‌کنند گفت: خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فضای مجازی داشته باشند.

وی از مردم درخواست کرد هرگونه اطلاعات در زمینه مواد مخدر را با شماره گیری سامانه ۱۱۰ و یا شماره ۲۱۸۲۴۶۴۱ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با یک میلیون نفر است.