اهواز- ایرنا - نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نیروی انسانی مشکلی جدی و دغدغه اصلی آموزش و پرورش است و باید یک بار برای همیشه این مشکل حل شود.

سید محسن موسوی‌زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طی دیدار اعضای کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور بر نگاه زیربنایی دولت به آموزش و پرورش تاکید شد.

وی گفت: آموزش و پرورش پیشران توسعه و تحول در هر کشوری است و برای پیشرفت این سرزمین ابتدا باید به فکر توسعه آموزش و پرورش بود.

موسوی زاده افزود: در این دیدار بر تعیین تکلیف وضعیت نیروی‌های نهضتی ، پیش دبستانی، خرید خدمات و طرح امین تاکید شد.

وی ادامه داد: این نیروها سال‌ها عمر خود را در راه تعلیم و تربیت صرف کردند اما به دلیل تثبیت نبودن وضعیت استخدامی، همواره معترض و نگران هستند که قطعا بر عملکرد آن‌ها اثر نامطلوبی دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه دانش آموزان و اولیا در خصوص تاثیر قطعی معدل در کنکور ادامه داد: انتظار می‌رود این دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در هر تصمیم‌گیری دغدغه خانواده‌ها مدنظر باشد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از آموزش و پرورش از سوی هیات دولت ادامه داد: مدارس از نظر امکانات با کمبودهایی روبرو هستند که حمایت دولت را برای بهبود شرایط مدارس مناطق محروم می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان این استان با کمبود ۱۶ هزار نیروی معلم روبرو است.