تهران- ایرنا- سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان ایران، گفت: عملکرد تیم ما در مسابقات قهرمانی جهان به حدی عالی بود که تحسین مسئولان، مربیان و ورزشکاران سایر کشورها را به همراه داشت.

چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان روزهای ۱۰ تا ۱۵ مهر با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور به میزبانی کره‌جنوبی و در شهر چانچئون برگزار شد. در گروه دختران، تیم ایران با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین کمر و غزال هوشمند ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد. کره‌جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد.

فاطمه صفرپور که تیمش با اقتدار به مقام نخست رقابت‌های تکواندو نوجوانان جهان در کره‌جنوبی دست یافت روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: وقتی ثبت نام تیم‌ها برای حضور در این رویداد انجام شد و تعداد شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل در بلغارستان تفاوت چشمگیری داشت، مشخص بود که کار بسیار سختی داریم.

وی افزود: با تعداد بالای نفرات شرکت کننده، هر تکواندوکاری که می‌خواست به فینال و مدال طلا برسد، مسیر دشواری در پیش داشت که از تیم هشت نفره ما، پنج نفر فینالیست شدند و چهار طلا کسب کردیم.

صفرپور بیان کرد: حتی در روز افتتاحیه رئیس اتحادیه جهانی در سخنرانی خود اعلام کرد که پرجمعیت‌ترین مسابقات تاریخ نوجوانان را خواهیم داشت.

سرمربی تیم دختران ایران بیان کرد: در رو اول نماینده داشتیم که موفقیت در آغاز کار برای ما بسیار مهم بود، چراکه می‌توانست انگیزه سایر نفرات را بالا ببرد. خوشبختانه ۲ نماینده روز نخست ما به ۲ طلا رسیدند و از همان ابتدا کارمان را برای رسیدن به قهرمانی با قدرت استارت زدیم.

وی بیان کرد: ما نفری چون ساغر مرادی را برای کسب طلا اعزام کرده بودیم، چون دوره قبلی نقره گرفته بود و تجربه خوبی داشت. با این حال سطح پیکارها به حدی بالا بود که امسال نیز به نقره بسنده کرد.

صفرپور با اعلام اینکه در یک روز به پایان مسابقات، قهرمانی‌مان در جهان را قطعی کردیم، ادامه داد: ما با هشت بازیکن اعزام شدیم در حالی که کره‌جنوبی به‌عنوان رقیب اصلی ایران، ۱۰ بازیکن داشت. با این وجود که از همان ابتدا عقب بودیم، اما مقتدرانه قهرمان شدیم. این مهم نشان از توان بالای دختران ایران دارد.

وی که عنوان بهترین مربی مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کرد، افزود:‌ از ۱۰ مدال طلا، چهار طلا به دختران ما رسید. کشورهای کره‌جنوبی، چین‌تایپه، فیلیپین، مراکش، تونس و کرواسی نیز هر کدام یک طلا گرفتند.

سرمربی تیم ایران تصریح کرد: در جریان مسابقات، بارها سرمربیان و مسئولان سایر کشورها به تحسین تیم ما پرداختند که این یک افتخار است.

صفرپور در پاسخ به اینکه نفرات فعلی می‌توانند به‌زودی پشتوانه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان باشند، گفت: به طور قطع همین گونه است. برای مثال ناهید کیانی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به‌ترتیب صاحب مدال برنز و طلای نوجوانان جهان و آسیا شد. بسیاری از نفرات فعلی بزرگسالان تا چند سال قبل در نوجوانان حضور داشتند.

وی که در کادر فنی رده‌های نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان سابقه فعالیت دارد، اظهار داشت: پیش از این نیز در تیم نوجوانان بودم که چند سال به کادر فنی بزرگسالان ملحق شده و دوباره برگشتم. معتقدم کار در رده نوجوانان حس خوبی دارد، چون بازیکنان انگیزه فراوانی برای اثبات توانایی‌های خود دارند.