آستارا - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش ۹ درصدی ر تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت میزان تلفات رانندگی نیز ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد که از این نظر رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزاله ملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان آستارا در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به مأموریت گسترده پلیس در طول سال تصریح کرد: در چهار سال گذشته شاهد سیل نزولی آمار سوانح رانندگی در استان هستیم وضعیتی که در حوزه جرائم خرد و کلان هم نمود دارد و امیدواریم با همکاری مردم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: طی نیمه نخست امسال همچنین بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که در این بخش افزایش ۳۵ درصدی داریم.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار تماس در سال جاری منجر به انجام عملیات پلیسی شده است، بیان کرد: در تمامی شاخص‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است.

سردار ملکی با اشاره به بازدید امروز خود از این شهرستان گفت: از مقرهای انتظامی و نظامی شهرستان بازدید شد و با وضعیت موجود و امور انتظامی و ترافیکی شهرستان بررسی شد.

وی افزود: اقدامات خوبی از ابتدای سال در خصوص مسائل انتظامی در شهرستان مرزی آستارا انجام شده است.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: همچنین امروز از پروژه های مسکن سازمانی و روند پیشرفت آن بازدید شد که امیداست با هماهنگی های صورت گرفته تا پایان سال همه همکاران ما از مسکن ملی و یا مسکن سازمانی برخودار شوند تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

شهرستان آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در غربی‌ترین نقطه استان گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان همچنین دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.