مشهد- ایرنا- همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک نمایشگاه "عروسک‌ها فریاد می‌زنند" به یاد کودکان مظلوم غزه و لبنان در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی در مشهد گشایش یافت.

مدیر موزه های حرم مطهر رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در نمایشگاه "عروسک‌ها فریاد می‌زنند" عروسک های آیینی، بومی و محلی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شرکت داده شده اند.

مهدی قیصری نیک افزود: در این نمایشگاه ۶۰ اثر عروسکی از ۱۰ استان کشور به نمایش درآمده که بیشتر آنها دارای شناسنامه هستند و با موضوعات آیینی خلق شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه علاوه بر عروسک، هشت تصویر از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به کودکان غزه و لبنان که در آن عروسک به دست دارند نیز به نمایش گذاشته شده است.

مدیر موزه‌های حرم مطهر رضوی گفت: در ابتدای افتتاح این نمایشگاه از حکم اعطایی به موزه رضوی در سال جاری از سوی شورای بین المللی موزه ها ( آیکوم ایران) رونمایی شد چرا که موزه رضوی امسال در شاخص کودک و نوجوان حائز رتبه دوم در بین موزه های دولتی بزرگ کشور شده بود.

قیصری نیک افزود: همچنین در حاشیه نمایشگاه "عروسک‌ها فریاد می‌زنند" کارگاه ساخت این عروسک‌ها و کارگاه بافت قالی راه اندازی شده است و به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۲۲ مهر از ساعت ۹ تا ۱۲ در نگارخانه موزه مرکزی حرم مطهر رضوی برای بازدید علاقه مندان برپاست.