لندن – ایرنا – سفارت کشورمان در لندن روز چهارشنبه در واکنش به اتهام‌پراکنی رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که این ادعاهای بی‌اساس برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به همدستی لندن در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، در پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن آمده است: یک مقام امنیتی دولت بریتانیا بار دیگر اتهامات بی‌اساس و توهم‌آمیزی را علیه ایران مطرح و بدون ارائه هیچگونه مدرکی اینطور گمانه زنی کرد که ایران ممکن است «احتمالاً» یا «اصولاً» توطئه‌های خیالی در داخل بریتانیا صورت داده باشد.

این پیام می‌افزاید: به نظر می رسد که این لفاظی‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به همدستی دولت بریتانیا در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

سفارت کشورمان تصریح کرد: دولت بریتانیا به جای بد جلوه دادن دیگران، دولت باید از نفوذ خود برای توقف تجاوزهای رژیم اسرائیل استفاده کند و از ارائه پناهگاه های امن به گروه های تروریستی و فرقه هایی که نفرت و خشونت را در بریتانیا ترویج می کنند، دست بردارد.

به گزارش ایرنا، «کن مک‌کالم» رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به MI۵ دیروز، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کرد که سطح تهدیدها از جانب ایران طی دو سال گذشته افزایش یافته است. «کن مک‌کالم» همچنین مدعی شد که عناصر وابسته به تهران، مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در خاک انگلیس را تهدید می‌کنند.

این برای نخستین بار نیست که مک‌کالم ادعاهای بی‌پایه و اساسی را علیه ایران مطرح می‌کند. او چندی پیش نیز این ادعا را مطرح کرده بود: ما از مدتها پیش نگران تهدیدات ایران در خاک بریتانیا بوده ایم، اما این تهدیدات شدیدتر شده است.

اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش ادعاهای مقام امنیتی انگلیسی را کاملا مردود دانست و تکرار این ادعاها طی دو سال اخیر را که بدون کوچکترین سند و مدرکی مطرح می شود راتقبیح کرد.

وی با یادآوری استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به مقام های لندن توصیه کرد به جای طرح اتهام های بی اساس و مباحث گمراه کننده از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

بقایی هامانه همچنین با اشاره به میزبانی لندن از برخی گروه ها و تشکیلات تروریستی که با سوء استفاده از مفهوم آزادی بیان به صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت پراکنی می پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور شد. وی همچنین خواستار تجدید نظر انگلیس در سیاست های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد.