تهران- ایرنا- نخستین بانوی قهرمان سوارکاری ایران گفت: مشکل اصلی ما قرنطینه اسب است که هنوز حل نشده و نمی‌توانیم به هر مسابقه‌ای در خارج از کشور اعزام شویم.

فائزه غروی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص کسب اولین طلا به عنوان نخستین بانوی در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور اظهار داشت: حس خیلی خوبی دارم و از بازخوردهای این اتفاق بسیار راضی هستم. من همیشه در حال تمرین بودم و بالاخره نتیجه زحمت‌هایم را گرفتم.

وی ادامه داد: در رشته ما وسیله مورد نیاز رقابت، اسب است و اگر بتوانیم اسب خوبی تهیه کنیم، می‌شود به مقام و جایگاه نیز دست پیدا کرد. اسبی که امسالم داشتم، این دید را برایم ایجاد کرد که بتوانم برای قهرمانی ایران رقابت کنم و خوشبختانه موفق هم شدم.

بانوی قهرمانی سوارکاری ایران با اشاره به هزینه‌های این رشته عنوان کرد: هزینه‌های سوارکاری نسبت به ورزش‌های دیگر بالا است ولی اصل هزینه‌های این ورزش در همه دنیا روی دوش اسپانسر است. در کشورهای دیگر کمپانی‌ها اسپانسر ورزشکاران می‌شوند ولی در ایران این اشخاص هستند که به مربیان و ورزشکاران کمک می‌دهند تا بتوانند رقابت کنند.

وی افزود: از این پس به دنبال شرکت در مسابقات بین‌المللی هستم و با همین اسب که قهرمانی ایران را بدست آوردم در مسابقات برون مرزی حاضر خواهم شد. قبلا در مسابقات آزاد اسپانیا شرکت کردم و به مقام چهارم رسیدم. اکنون خود را برای مسابقات امارات آماده می‌کنم ولی این رقابت‌ها زمان بر خواهد بود زیرا اسب جدید نیاز دارم؛ اسب و سوارکار تا به هم دیگر عادت کنند، حداقل ۲ یا ۳ هفته تمرین مداوم نیاز دارد ولی با این میزان تمرین باید مسابقات سطح پایین‌تر را انتخاب کرد.

غروی در مورد حمایت‌ها از رشته سوارکاری گفت: واقعا به رشته ما کم لطفی شده است با اینکه در سطح آسیایی و المپیک می‌توانیم مدال‌آوران بسیار خوبی داشته باشیم. در رشته‌های دیگر می‌بینیم که حمایت مالی و معنوی خوبی می‌شود. کمیته ملی المپیک از ما می‌خواهد که برای اعزام حتما باید مدال بیاوریم اما وقتی تیمی وجود ندارد، نمی‌شود مدال کسب کرد.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما بحث قرنطینه اسب است که هنوز حل نشده و نمی‌توانیم به هر مسابقه‌ای اعزام شویم زیرا در جهان فقط اجازه ورود به اسب‌هایی داده می‌شود که از نظر پزشکی تایید شده باشند. برای مسابقات امارات نیز باید در همان کشور اسب بخرم و خیلی سخت است که شاگردهایم را رها کنم و با هزینه شخصی مدتی را برای تمرین در آن جا بگذرانم. متاسفانه ورزشکاران این رشته در ایران فقط بین خودشان رقابت می‌کنند و مسابقات بین‌المللی خوبی را نمی‌بیند به همین دلیل نمی‌توانیم مدال و افتخار کسب کنیم.