شیراز-ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع ترین سرطان بانوان در دنیاست، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۵۹ هزار نفر از بانوان بالای ۳۰ سال از نظر ابتلا به این نوع سرطان به صورت رایگان غربالگری شدند.

عباس رضاییان زاده چهارشنبه، با تاکید بر اهمیت آگاهی ‌بخشی به عموم درباره سرطان پستان به ایرنا گفت: این نوع سرطان ، شایع‌ترین سرطان در میان بانوان است و مهمترین عامل مرگ و میر در بانوان به شمار می رود.

او ضمن بیان اینکه شناسایی سرطان پستان در مراحل اولیه این بیماری می تواند به درمان سریع تر و کم هزینه تر کمک کند، افزود: بانوان بالای ۳۰ سال در مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات غربالگری و معاینه پستان را از سوی ماماها و پزشکان آموزش دیده، به صورت رایگان دریافت می کنند و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به سطوح تخصصی ارجاع داده می شوند.

رضاییان زاده با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۵۹هزار معاینه و غربالگری رایگان سرطان پستان در بانوان بالای ۳۰ سال صورت گرفته است، ادامه داد : ۶ هزار ۳۲۳ نفر از این تعداد برای اقدامات تشخیصی و درمانی به سطوح تخصصی ارجاع داده شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علو مپزشکی شیراز افزود: اطلاعات و نتایج غربالگری سرطان پستان، در سامانه اطلاعات سلامت ثبت شده و در مراقبت های دوره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون بهداشت این دانشگاه با تاکید بر اهمیت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان گفت: تمام بانوان می توانند برای دریافت آموزش‌های لازم و خدمات ارزیابی سرطان پستان به نزدیک‌ترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی مراجعه کنند.