کاشان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط ۷۴۰ کیلوگرم چوب تاغ در این شهرستان خبر داد.

حمید گل‌آرایی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری‌ آران و بیدگل امروز توانستند این مقدار چوب قاچاق تاغ را در یکی از دامداری‌های شهرستان کشف و ضبط کنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه حریم جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: با توجه به اقلیم کویری منطقه، نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان در منطقه اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار است و ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابانزُدایی و نهالکاری از اول انقلاب تاکنون بوده است.

شهرستان آران و بیدگل با ۶۱۲ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۹ هزار هکتار کانون بحران است و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان‌های ماسه‌ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از یکصد هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.