تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان با شهردار تهران خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان استان تهران با شهردار به صورت مساله‌محور ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، پیمان فلسفی عصر چهارشنبه در تشریح جزییات جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس با شهردار تهران افزود: مجمع نمایندگان استان تهران در هشتمین جلسه خود طی ۲ ماه گذشته، در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی میزبان علیرضا زاکانی، شهردار و معاونان وی بودند.

به گفته وی، در این جلسه مباحث مهم و مبتلابه امروز مدیریت شهری طرح و بحث شد و شهردار تهران در جریان دیدگاه‌های نمایندگان استان در موضوعات این حوزه قرار گرفت.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه که به حضور حداکثری نمایندگان استان برگزار شد، هر کدام از نمایندگان به اقتضای زمان جلسه، به اختصار مباحث متفاوتی از حوزه‌های مختلف شهری اعم از موضوع ترافیک تهران، آلودگی هوای پایتخت، مباحث بهداشتی، مسایل مربوط به تردد و حمل و نقل عمومی و خصوصی شهروندان، ناوگان حمل و نقل، مترو، خطوط اتوبوس و بی‌آرتی و دیگر موضوعات متنوعی که در حوزه مدیریت شهری تهران قرار دارد، را طرح کردند و به تبع آن دیدگاه‌ها و انتظارات در این موضوعات هم ارائه شد.

فلسفی با اشاره به اینکه شهردار تهران هم توضیحات خود را در ارتباط با اقداماتی که شهرداری تهران در گستره وسیع شهر تهران انجام داده و بعضا در حال انجام است، ارائه کرد، افزود: از جمله اینکه شهردار تهران با اشاره به مسپولیت ۳۷ ماهه خود در شهرداری پایتخت، توجه به کالبد و روح شهر به صورت هم‌زمان را از اهداف مدیریت شهری در این دوره و تبدیل شهرداری به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی عنوان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اعلام شهردار تهران بالغ بر ۱۳۲ افتتاحیه مشخص پروژه شهری در سال گذشته در مجموعه شهرداری انجام شده که ۶۶ درصد آن در مناطق جنوبی تهران قرار دارد همچنین وی از رشد سه برابری صدور پروانه در تهران در جهت حرکت شهر به سمت نوسازی خبر داد و اعلام کرد در دوره شهرداری وی قریب به ۱۵ هزار پروانه در کل تهران صادر شده که چهار و ۸۰۰ آن در بافت فرسوده و در جهت تبدیل بخش ناپایدار تهران به بخش پایدار است.

فلسفی اضافه کرد: شهردار تهران همچنین در این جلسه آماری از افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه داد که افزایش اتوبوس‌های پایتخت از ۸۶۰ دستگاه به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه و رساندن این عدد به ۶ هزار دستگاه تا نیمه سال آینده، تصویب اجرای دو خط تراموا، افزایش ظرفیت واگن‌ها و خطوط و ایستگاه‌های مترو از جمله این موارد بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در این نشست اشاره شد که مسایل مختلفی در شهر تهران وجود دارد و شهرداری تهران تلاش می‌کند این مسایل و مشکلات را مرتفع کند؛ اما به هر حال حجم مسایل و اولویت‌ها به نحوی است که ممکن است حل چالش‌ها و مشکلاتی که در شهر تهران وجود دارد کهدر برخی موضوعات مشمول مرور زمان شود.

وی تاکید کرد: ما در این جلسه از شهردار پایتخت خواستیم با کمک دیگر دستگاه‌ها اقدامات سریع‌تری برای حل بعضی از مسایل و مشکلاتی که سال‌ها مسبوق به سابقه بوده به عمل آورد، برنامه‌های زودبازده‌تری را در جریان قرار دهند و در عین حال از تجارب موفق دنیا هم استفاده شود.

فلسفی ادامه داد: ضمن اینکه در این جلسه اشاره شد که خود شهرداری تهران هم می‌تواند یک الگو برای دیگر شهرهای کشور باشد؛ در واقع به دلیل گستردگی شهر تهران و سختی کار و چالش‌هایی که در مدیریت این شهر وجود دارد، می‌تواند به عنوان نماد مدیریت شهری و یک الگوی مناسب برای حل چالش‌ها و بحران‌های شهری، مسایل و مشکلات و مواجهه با برخی از مسایلی که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد، باشد.

فلسفی در جمع‌بندی گزارش این نشست عنوان کرد: در پایان مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان استان تهران با شهردار به صورت مساله‌محور ادامه پیدا کند. به این ترتیب که در آینده بر یک مساله متمرکز شویم و با رویکرد حل آن، مسایل شهر تهران را دنبال کنیم.

وی یادآور شد: مقرر شد ما مجمع نمایندگان استان و شهرداری تهران گام به گام برای حل مشکلات تهران پیش برویم تا در یک بازه زمانی مشخص، شاهد حل مسایل و مشکلات در شهر تهران باشیم و مردم هم نتایج آن را به عینه ببینند.