کیش- ایرنا- مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با اشاره به آغاز تور علمی برای دانش‌آموزان کیش با هدف آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این رویداد با هدف آشنایی نسل جوان با مفاهیم دانش‌بنیان و ترغیب آنان به فعالیت در این حوزه برگزار شد.

علیرضا فراهانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به اهداف برگزاری این رویداد اشاره و اظهار کرد: در این تور علمی تلاش شده تا ضمن آشنایی دانش‌آموزان مقاطع مختلف با فعالیت‌های این شرکت‌ها، انگیزه لازم‌ برای تقویت فعالیت‌های علمی این عزیزان نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان پشتوانه نیروی انسانی قطار علمی کشور نقش بسزایی در آینده توسعه کشور دارند که از این رو باید زمینه لازم برای رشد آنان را فراهم کرد.

مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش همچنین بر اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان در جزیره تاکید کرد و افزود: رسالت و یکی از اهداف اصلی مرکز نوآوری کیش توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این جزیره است و ما در تلاشیم تا با برگزاری تورهای علمی و ایجاد زمینه آشنایی دانش‌آموزان با شرکت‌های دانش بنیان، در این مسیر گام‌های زیرساختی لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص را برداریم.

وی اضافه کرد: معتقدیم که توسعه باید از مدارس و با تربیت نیروی انسانی آغاز شود و به همین دلیل باید یک نگاه بنیادی به این موضوع داشت.

فراهانی با بیان اینکه دانش آموزان استقبال خوبی از برنامه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان جزیره داشتند، از برنامه ریزی برای ادامه دار بودن این تورهای علمی خبر داد.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های دانش‌بنیان در جزیره، از جمله سلول‌های بنیادی، رباتیک، هوش مصنوعی و کشاورزی، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با بازدید از این شرکت‌ها، از نزدیک با حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان آشنا شده و علایق خود را در انتخاب رشته و آینده شغلی‌شان محک بزنند.

مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با تاکید بر اهمیت ارتباط صنعت و آموزش، بیان کرد: برای ایجاد تحول در آموزش، باید ارتباط قوی بین اولیا، مراکز آموزشی و دانش‌آموزان برقرار شود؛ این رویداد می‌تواند گامی مهم در جهت تقویت این ارتباط باشد و در آینده به تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای صنعت کمک کند.

به گزارش ایرنا، دانش‌آموزان برخی از مدارس کیش در قالب این تور علمی فرصت آشنایی با فعالیت‌های نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند و با متخصصان این حوزه‌ها گفت‌وگو کنند.