بغداد - ایرنا - رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در واکنش به توهین و تهدید رژیم صهیونیستی نسبت به مرجعیت دینی ، آیت الله سیستانی، گفت: این تهدیدهای اشغالگران نشان می دهد که رژیم صهیونیستی علیه ما اعلام جنگ مذهبی می کند.

به گزارش ایرنا ، شیخ خالد الملا روز چهارشنبه در پیامی ضمن محکوم کردن رفتار رسانه ای رژیم صهیونیستی در به تصویر کشیدن مرجعیت دینی به عنوان یک هدف مورد تهدید، افزود: هدف قرار دادن آیت‌الله سیستانی یک خیال خام است.

این عالم دینی خاطرنشان کرد که آن‌ها می‌خواهند این نبرد را نبرد با یک مذهب و طایفه خاص جلوه دهند اما موفق به انجام این توطئه نخواهند شد.

وی افزود: آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیشتر نسبت به این دسیسه‌ها هشدار داده بودند.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق یادآورشد که ما همبستگی کامل خود را با دیگر علمای اسلامی که در مقابل باطل ایستاده اند، اعلام می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه علمای اسلام از درایت بالایی در مقابله با ترفندهای دشمنان برخوردارند، تاکید کرد که اشغالگران نمی توانند به سید سیستانی فرزانه که در خاموش کردن آتش نزاع در منطقه پیشگام بوده است، آسیبی برسانند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته (سه شنبه) تصاویری منتشر کردند که در آن آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق جزء اهداف رژیم صهیونیستی برای تروراین رژیم است.
اکثر نهادهای رسمی و غیر رسمی عراق درج تصویر آیت الله سید علی سیستانی در شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حزب دعوت اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که بی‌اساس بودن ادعاها و ضعف نیروهای دشمن صهیونیستی بر همگان روشن شده است و در صورتی که حمایت برخی از کشورها نبود، این رژیم، مدت‌ها پیش، دچار فروپاشی شده بود.

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق نیز امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت عراق هرگونه توهین به جایگاه مرجعیت را که مورد احترام کلیه آحاد ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی است به شدت محکوم می‌کند و هشدار می‌دهد که این گونه اقدامات که ناشی از ذهنیت فاشیستی و توهین به مقدسات ملت‌هاست باعث گسترش دامنه تجاوز و به خطر افتادن صلح و امنیت بین‌المللی خواهد شد