تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه حسن همسایگی را سیاست قطعی دولت چهاردهم دانست و گفت:‌ ادامه سیاست گسترش‌ روابط با همسایگان به منظور تقویت ثبات، امنیت و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه، از اولویتهای جدی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در مورد تحولات منطقه به عربستان سعودی سفر کرده است، عصر چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با امیر محمد بن سلمان ولی‌عهد و رئیس شورای وزیران عربستان سعودی دیدار کرد.

ولیعهد سعودی در این دیدار، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، بر ضرورت اهتمام کلیه کشورهای این منطقه به حراست از ثبات و امنیت منطقه ای تاکید کرد. 

وی ضمن ابراز رضایت از روند مناسب اجرایی شدن توافقات دو کشور در طول یک سال گذشته، بهبود در روابط دوجانبه را مثبت و محسوس ارزیابی و تصریح کرد: پادشاهی سعودی نسبت به تداوم این روند در مناسبات دوجانبه مصمم است. 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، حسن همسایگی را سیاست قطعی دولت چهاردهم دانست و خاطرنشان کرد، ادامه سیاست گسترش‌ روابط با همسایگان به منظور تقویت ثبات، امنیت و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه، از اولویتهای جدی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی های اخیر خود در لبنان و سوریه، خواستار همکاری همه کشورهای منطقه و به کارگیری همه طرفیت ها از سوی آنان به منظور توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونسیتی و ممانعت از تداوم تخریب زیرساختهای غزه و لبنان شد.

 وی ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و توقف فوری جنگ در منطقه را لازمه رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری ها و رایزنی های دو کشور پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر) به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عربستان عازم این کشور شد و مورد استقبال مقامات عربستان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این سفر پیش از دیدار با بن سلمان گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای با همتای عربستانی خود، امیر فیصل بن فرحان، در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه غزه و لبنان داشت. طرفین خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هرچه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان شدند.