زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه تجارت باید نوآوری در دستورکار قرار گیرد و اشکالات و موانع این حوزه در استان با سرعت و جدیت پیگیری، برطرف و با شرایط روز دنیا تغییرات جدید اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست با مدیران گمرک و صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت بویژه شهید سید حسن نصرالله و یاران همراهش، افزود: سید حسن نصرالله سال‌های متمادی برای پیشبرد اسلام تلاش کرد و رشادت داشت.
وی بیان کرد: هرچه ارتباط دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تسهیلگر در حوزه تجارت و صنعت بیشتر باشد، موفقیت بهتری حاصل این استان می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط خوبی داریم؛ اما کم کار هستیم، باید تلاش کرده تولید ثروت انجام شود، این مهم در حوزه کشاورزی، معادن، تجارت، گردشگری و اقتصاد دیجیتال پررنگ است؛ اما اصل تولید ثروت در حوزه کشاورزی و معادن بوده که مهم هستند.
وی اظهار کرد: در بخش معدن خداوند ثروت‌هایی در دل زمین قرار داده که انسان‌ها باید به دنبال آن رفته و تولید ثروت کنند، اگر دنیای اسلام از نظر اقتصاد و علمی قوی شود مانند فرهنگ، در تمام دنیا اول هستیم، قرآن برای ما راه را روشن کرده، تفکر و تدبر در آیات الهی راهگشای مسائل است.

در حوزه تجارت تسهیلگری کنید، باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و با همدلی و همفکری کارها را پیش بردکرمی با بیان اینکه در حوزه تجارت باید نوآوری داشت،افزود: اشکالاتی در برخی از دستورالعمل‌ها وجود دارد که باید برطرف شود و با شرایط روز تغییرات ایجاد کرد، کسانی که در میدان هستند باید به خوبی فکر کرده و ایده پردازی کنند.
وی با بیان اینکه ارتباط با کشورهای همسایه باید تقویت شود، تاکید کرد: در حوزه تجارت تسهیلگری کنید در حوزه پاکستان و عمان در بخش تجاری ارتباطات باید بیشتر شود، باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و با همدلی و همفکری کارها را پیش برد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر اخیر خود و هیات همراه به افغانستان گفت: این سفر با دعوت وزیر تجارت افغانستان از هیات ایرانی انجام و نشست‌های مختلفی با وزرای دیگر و مقامات مختلف انجام شد و توافقات بسیار خوبی به عمل آمد.
وی ادامه داد: کشور افغانستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن، نفت و گاز، ظرفیت‌های کشاورزی و تولید خشکبار دارد که باید از این ظرفیت‌ها با سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی استفاده کنیم.
کرمی افزود: سرمایه‌گذاری و استفاده از این ظرفیت‌ها و تولید ثروت امنیت و آرامش منطقه را به ارمغان می‌آورد؛ چرا که امنیت مقوله مهمی بوده باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تولید ثروت آن را ارتقا دهیم.
وی گفت: مردم را باید در اقتصاد پای کار آورد و از این ظرفیت استفاده کرد؛ چرا که هرجا مردم وارد شدند موفق بودیم، نمونه بارز آن در دفاع مقدس است.