محمد حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع ۱۳ نقطه نقطه حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج نقطه در سال ۱۴۰۲ به همت مجموعه راهداری رفع شد.
وی تصریح کرد: مجموعه عوامل معاونت راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد و پیمانکاران این حوزه عملیات رفع نقاط حادثه خیز را به جهت اهمیت موضوع در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان را چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار به سازمان راهداری تا پایان سال جاری عملیات اجرایی و رفع نقص این ۱۳ نقطه حادثه خیز انجام خواهد شد.
حسین پور عنوان کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای حذف نقاط حادثه خیز به ما تخصیص داده نشده است، پیمانکاران این طرح ها به رغم عدم پرداخت هیچ گونه اعتباری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و اتمام کار هستند.
وی با اشاره به عملیات اجرایی رفع دو نقطه حادثه خیز در شهرستان بهمئی، ابراز کرد: عملیات اجرایی سه نقطه حادثه خیز در شهرستان کهگیلویه به پایان رسیده که یک نقطه دیگر در منطقه دستگرد و با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال در حال انجام است.
معاون راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۲ نقطه حادثه خیز در شهرستان چرام خبر داد و تصریح کرد: این دو نقطه با پروژه راه و شهرسازی مشترک بوده که به محض تعیین تکلیف از سوی این اداره کل اقدامات زود بازده جهت آشکار سازی را انجام خواهیم داد.
حسین پور به شناسایی و رفع یک نقطه حادثه خیز در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: در شهرستان بویراحمد دو نقطه در تنگ سریز و کمربندی یاسوج داشتیم که در تنگ سریز با اقدامات زود بازده از جمله نصب تابلوها، علائم و خط کشی چشم گربهای و در کمربندی یاسوج با نصب تابلو، علائم و نیوجرسی که بخشی از آن در تعهده راه و شهرسازی استان بود اقدام به رفع خطرات این دو نقطه کردیم.
وی از دیگر نقاط حادثه خیز در شهرستان بویراحمد به محور یاسوج به کاکان پل عبدالکرو با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: یک پل احداثی بزرگ، چهار پل تعریضی و سه ترانشه برای این پروژه پیش بینی شده بود که نیروها و ماشین آلات پیمانکار بدون دریافت هیچ گونه اعتباری در حال فعالیت در این محور می باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نقاط حادثه خیز توسط کمیسیون ایمنی راههای کشور شناسایی میشود، نقاط مستعد تصادف در برخی شهرستان ها و نقاط دیگر استان شناسایی شد که عملیات اصلاح و رفع مشکلات این نقاط به صورت امانی و به وسیله دستگاههای راهداری در حال فعالیت است.
به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای اصلی در این استان حدود ۲ تا سه برابر دیگر استانهاست.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.
کهگیلویه وبویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.