یزد - ایرنا -  نمایشگاه توانمندی‌های نابینایان به مدت سه شب در قالب ۶ غرفه در پارک شادی یزد برگزار شد.

عضو هیات مدیره جامعه نابینایان استان یزد جمعه شب در حاشیه نمایشگاه توانمندی نابینایان در گفت و گو با ایرنا گفت: در این نمایشگاه توانمندی های نابینایان در ۶ غرفه صنایع دستی، وسایل آموزشی نابینایان، غرفه ورزشی، بازی های نابینایان، تکنولوژی و غرفه کودکان به نمایش گذاشته شد.

فاطمه سعادت پژوه با بیان اینکه بازی های نابینایان با برخی تغییرات برای این قشر مناسب سازی شده است، گفت: این بازی ها شامل شطرنج، اتللو، دومینو و مارپله است که مثلا در بازی شطرنج کلاهک هایی در بالای هر مهره قرار داده شده که فرد نابینا با لمس آن می تواند تشخیص دهد که کدام مهره است.

وی ادامه داد: در غرفه کودک نیز بچه ها نقاشی های خود را با موضوع نابینایی نقاشی می کشیدند.

سعادت پژوه عنوان کرد: توسعه و ارتقاء همه جانبه سطح زندگی افراد نابینا و کم بینا در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، معرفی استعدادها و توانمندی‌های نابینایان با هدف فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌های منفی جامعه و اطلاع رسانی دقیق به مسئولان به منظور سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح تر در امور نابینایان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

عضو هیات مدیره جامعه نابینایان استان یزد ادامه داد: تلاش برای بهره گیری از فناوری های نوین به منظور افزایش آگاهی، توانایی ها و پرورش استعداد های این قشر، تلاش برای رفع محرومیت ها و احقاق حقوق انسانی و اجتماعی این قشر و برطرف کردن موانع پیشرفت و ایجاد زمینه های شغلی متناسب با توانایی های نابینایان و کم بینایان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی در پایان با بیان اینکه روز ۲۴ مهرماه در تقویم به نام "عصای سفید" نامگذاری شده است، بیان کرد: از ۲۵ تا ۲۷ مهرماه نیز نمایشگاه توانمندی های نابینایان در پارک آزادگان یزد برپا می شود.