اسلامشهر - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از توافق صورت گرفته با اداره کل نوسازی مدارس استان تهران جهت ساخت و تامین سرانه های آموزشی پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اسلامشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، آخرین وضعیت طرح های مسکن از جمله پروژه های ۲۰۰ و ۶۰۰ واحدی اقدام ملی و ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اسلامشهر در نشست مشترک فرماندار شهرستان با مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران روز پنجشنبه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

حسین جنتی در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ پیمانکار فعال با بکارگیری ۷۰۰ نیروی کارگر و مهندس در پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن مشغول به کار هستند و عملیات بتن مگر و گودبرداری در تمام بلوک ها به پایان رسیده و تعداد زیادی از بلوکها به سقف اول و دوم و سوم و تعداد محدودی به سقف چهارم و پنجم نیز رسیده اند.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری های ما برای تامین منابع مالی و تسهیلات از سیستم بانکی در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد از محل تهاتر و کمک صندوق ملی مسکن مشکلات مالی این پروژه را برطرف کنیم.

این مسئول از پیگیری ها و پاسخگویی خوب و مناسب فرماندار اسلامشهر برای تکمیل پروژه های مسکن این شهرستان قدردانی کرد و افزود: با توافقی که با آب و فاضلاب اسلامشهر انجام شده با تامین آب آشامیدنی این واحدها، مهمترین مشکل برای تکمیل و واگذاری پروژه ۲۰۰ واحدی واوان رفع شده است.

جنتی ادامه داد: در خصوص پروژه ۶۰۰ واحدی واوان با پیمانکار مربوطه اتمام حجت لازم صورت گرفته، پرداختی های خوبی در روزهای گذشته جهت سرعت یافتن ساخت واحدها انجام شده و همچنین زمان بندی برای تکمیل هر یک از بلوک ها از دی ماه تا پایان سال مشخص شده است.

فرماندار اسلامشهر نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل و موضوعات طرح های مسکن به صورت روزانه از سوی مجموعه فرمانداری مورد پیگیری قرار دارد گفت: با رفع موانع و آغاز عملیات لوله گذاری آب آشامیدنی توسط آبفا برای پروژه ۲۰۰ واحدی واوان(پروژه مآب سازه ) از هفته آینده، امیدواریم در اسرع وقت شاهد واگذاری این واحدها به مالکین باشیم.

حسین حبیبی خواستار جدیت و تلاش مضاعف اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه ۶۰۰ واحدی شد و افزود: سرعت بخشیدن به احداث پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی مسکن ملی اسلامشهر، تعیین تکلیف سرانه های مختلف بویژه سرانه های آموزشی این پروژه و آغاز آماده سازی ۵۳ قطعه زمین واگذار شده به ۱۵۳ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت نیز از دیگر موضوعات شهرستان است که امیدواریم مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گیرد.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.