تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

بوشهر- ایرنا- هفتمین دوره جایزه امید آفرین با حضور شماری از دانشجویان ، اساتید ، نخبگان و استاندار بوشهر با تقدیر از ۱۸ نخبه بوشهری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر روز پنجشنبه در این آئین گفت: جایزه ادبی امید آفرین با حمایت پروفسور ایرج نبی پور ،پروفسور محمود مشفقیان و پروفسور سید جعفر حمیدی اساتید برجسته رشته های پزشکی ، فنی و مهندسی و ادبی ، پشتیبانی مالی بیناد رشد و اندیشه سازندگی و بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد.

آزاده میر توکلی افزود: جوایز به دانشجویان ایده های برتر در زمینه طرح های پژوهشی در راستای استفاده بهینه از مزیت ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات استان بوشهر تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: در هر رشته ۶ نفر در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، ارشد و دکترا برگزیده و تقدیر می شود.

استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: بکارگیری نخبگان در صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از اولویت های این استان است .

احمد محمدی زاده افزود: هرچند وضعیت اشتغال و استخدام شماری از نخبگان استان بوشهر هنوز معلوم نیست اما این اقدامات آغاز شده و استمرار خواهد یافت.

بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر با هدف «ساماندهی و گسترش پشتیبانی های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای عمومی(وقف و خیریه) منطبق با پایش پیشرفت مرحله ای و اثرگذاری آنان» (اقدام های ملی ۲-۱-۳، ۲-۱-۱ و ۲-۱- سند راهبردی کشور در امور نخبگان) و حمایت مادی و معنوی از نخبگان، سرآمدان و مستعدین برتر بومی استان در حوزه های زیر جوایزی به نام مفاخر و مشاهیر استان بوشهر تعریف نموده است:

۱) «سلامت، پزشکی و محیط زیست» به نام پروفسور ایرج نبی‌پور (دانشمند برجسته ایران اسلامی، صاحب کرسی نظریه‌پردازی آینده نگاری فناوری و برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان)

۲) «علوم انسانی و مدیریت» به نام پروفسور سید جعفر حمیدی (پژوهشگر ملی و نامی حوزه ادبیات و فرهنگ عامه)

۳) «علوم مهندسی» با نام پروفسور محمود مشفقیان (دانشمند برجسته مهندسی نفت در دنیا)