تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت چهاردهم، سیاست حسن همجواری و توسعه همه جانبه با همسایگان است، روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی های خود در مورد تحولات منطقه در راس هیاتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده است، امروز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پایتخت این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سیاست حسن هم جواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با مرور تلاش های دو کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین شد.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر شامگاه چهارشنبه - ۱۸ مهرماه - وارد دوحه پایتخت قطر شد.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به قطر به ریاض رفته و با همتای سعودی خود و همچنین محمد بن سلمان ولی عهد عربستان دیدار و رایزنی کرد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، محور اصلی رایزنی‌های وی در این سفر منطقه‌ای، گفت و گو در مورد آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه است.