اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از توقیف ۲ دستگاه خودرو حامل بیش از ۲ تن خاک پیت مرتعی در اردبیل خبر داد.

سرهنگ محمد نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۲ دستگاه نیسان وانت حامل بیش از ۲ تن خاک پیت مرتعی با اقدام به‌موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردبیل و هیر توقیف و این محموله قاچاق کشف شد.

وی افزود: 2 متهم دستگیر شده در این رابطه، با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به‌صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

نوری یادآورشد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی و مرتعی وظیفه همگانی است و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را با ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی استان داشته باشند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد.