ساری - ایرنا - مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کارگران کشور صبح امروز پنجشنبه با شرکت کشتی گیران سراسر کشور در سالن ورزشی سردار شهید یوسف سجودی در شهر بابل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کارگران کشور، ۲۰۰ کشتی گیر از ۲۰ استان کشور در ۱۰ وزن طی امروز و فردا با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه آیین افتتاح این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کارگران کشور، از دقایقی قبل در مازندران با رقابت ۲۰۰ کشتی‌گیر آغاز شد و نفرات برتر این رقابت‌ها با تصمیم کمیته فنی، به مسابقات کشتی کارگری قهرمانی کشور و مسابقات کارگری جهانی اعزام می‌شوند.

علی باقری هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط و همدلی بین کارگران عنوان کرد و اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، فعال کردن ورزش کارگری در واحدهای تولیدی و کارخانجات است که در صورت تحقق این مهم، اثرگذاری مطلوبی نیز در بین قشر کارگر ایجاد خواهد کرد.

وی توسعه ورزش کارگری را از رویکردهای اصلی دولتمردان عنوان کرد و با بیان اینکه بی شک برای تحقق این مهم تلاش می شود از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده شود، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات و لیگ‌های مختلف کشوری یکی از موضوعاتی است که در راستای ایجاد انگیزه در بین اقشار کارگری و کارخانه‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش کارگری در سطح استان، بیان کرد: هیات‌های ورزش کارگری نه تنها باید رشد ورزش را بین کارگران مورد توجه قرار دهند، بلکه باید نگاه ویژه‌ای به خانواده و فرزندان کارگر نیز داشته باشند.

مدیرکل تعاون مازندران، گسترش فرهنگ سازی و فعالیت‌های ورزشی در برنامه های روزانه کارگران را مهم توصیف کرد و افزود: با برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی و ملی می توان به این امر مهم دست یافت.

باقری با بیان اینکه این مسابقات با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، هیات ورزش کارگری و اداره کل ورزش جوانان استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: آیین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کارگران کشور با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مازندران دارای ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته است که در ۱۸۰ رشته و زیرنظر ۵۲ هیات، در ۵۵۶ مکان ورزشی مشغول فعالیت هستند

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.