کرمان- ایرنا- معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان وابسته به شرکت ملی مس ایران با تایید جان باختن یکی از کارگران این کارخانه گفت: این کارگر ۳۰ ساله شامگاه چهارشنبه در این مجتمع فوت شده و علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا درحالی گفته می شود کارگری جوان شامگاه چهارشنبه در مواجهه با گاز یا هر علت دیگری جان خود را از دست داده که طی چند ماه اخیر چند نوبت دیگر شاهد حوادث مرگبار کارگران بوده ایم و در برخی موارد مسئولان قضایی نیز ورود کرده اند و پرونده قضایی تشکیل شده است.

در این مدت دستکم سه یا چهار مورد مرگ کارگران گزارش شده است.

اما عباس فخرآبادی معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در بالای کارخانه مولیبدن مجتمع ۲ کمپرسور وجود دارد که وقتی مشکلی برای خط نیتروژن پیش آمد این ۲ کمپرسور روشن می‌شود.

وی ادامه داد: در فرایند کار مشکل خط نیتروژن حل شده و پس از آن کارگر مذکور به بالای کارخانه رفته تا کمپرسورها را خاموش و خط نیتروژن را وصل کند.

معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: محل وجود کمپرسورها در بالای کارخانه درِ بزرگی دارد و اینگونه نیست که محیط بسته‌ای باشد که کارگر مذکور در آن دچار گاز گرفتگی شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پنج دقیقه همکاران کارگر مذکور مشاهده می‌کنند که وی از آن اتاق بیرون نیامد و وقتی به بالای کارخانه مراجعه می‌کنند مشاهده می‌شود که این کارگر متاسفانه جان خود را از دست داده است.

فخرآبادی تصریح کرد: البته بحثی که وجود دارد این است که شاید این کارگر سکته کرده باشد، به هرحال علت دقیق حادثه در دست بررسی است و علت دقیق فوت کارگر بعد از کالبد شکافی پیکر مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: این کارگر ۳۰ ساله سابقه هفت سال فعالیت در مجتمع مس سرچشمه را داشته است.