اردبیل - ایرنا - معاون مشارکت های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی به افراد تحت پوشش اختصاص یافته است و بر اساس دستورالعمل سازمان به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

علی نیک سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات اشتغالزایی برای سال جاری از محل تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۳ اختصاص یافته است و بخشی از تسهیلات به صورت خود اشتغالی در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد تا با استفاده از ظرفیت های محیط زندگی و توانمندی خود و خانواده درآمد کسب کرده و با خود اتکایی اقتصادی نیازهای خود و خانواده را تامین کنند.

وی ادامه داد: بهزیستی برای تسهیل اشتغال جامعه هدف در مراکز خصوصی و تعاونی می تواند در ازای به کارگیری افراد تحت پوشش، تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت نماید که مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر یک و نیم میلیارد ریال است.

معاون مشارکت های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: راه دیگر تسهیل اشتغال جامعه هدف در بخش غیردولتی، پرداخت یارانه جبران کارآیی معلولین می باشد که کارفرمایان می‌توانند با بکارگیری افراد دارای معلولیت، تا ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب را از بهزیستی دریافت کنند.

نیک سرشت گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات کارفرمایی و یارانه جبران کارآیی بهزیستی، برای کمک به اشتغال پایدار جامعه هدف در بخش غیردولتی امکان پرداخت بیمه سهم کارفرمایی وجود دارد و کارفرمایانی که معلولان را بکار گیرند می توانند تا ۳۰ سال از مشوق بیمه سهم کارفرمایی بهره مند شوند و در صورت بکارگیری افراد تحت پوشش از قبیل زنان سرپرست خانوار و نظایر آن می‌توانند پنج سال از مشوق بیمه کارفرمایی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل بهزیستی استان اردبیل تعداد پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش در استان را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرده که ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر بوده و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.