تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مدیران مدارس در انتخاب همکاران خود به عنوان زیر مجموعه مدرسه دقت لازم و کافی را داشته باشند چون آینده سازان این کشور بدست آنها سپرده می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدیران نمونه ناحیه ۳ آموزش و پرورش تبریز، اظهار کرد: مدیران محترم به عنوان اصلی ترین افراد در مجموعه مدارس در انتخاب همکاران خویش نهایت وسواس را داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان نهال های نورس آماده دریافت هر نوع نوشته ای را در لوح ها و قلب های سفیدشان هستند.

وی همچنین ادامه داد: دوره دوم متوسطه دوران خطرناکی برای هر نوجوان هست و در آن دوران معمولا حرف شنوی و تقلید از دوستان و هم آلان بیشتر صورت میگیرد تا از پدر و مادر و غیره

مطهری اصل تاکید کرد: والدینی که با فرزند خود رفاقت داشته و یا معلمی که با دانش آموز خود رفاقت بیشتری در این دوران حساس داشته باشد به راحتی می تواند از این مرحله حساس سن گذر کنند.

هنرستان اقبال آذر تبریز نمونه کشوری شد

هنرستان استاد اقبال آذر تبریز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به عنوان نمونه کشوری و منتخب مسابقات فرهنگی و هنری امید فردا مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیر این هنرستان در مراسمی که به همت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز و با حضور حجت الاسلام احمد مطهری اصل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین و مقامات استانی به دلیل کسب مقام اول استانی و برتر کشوری مسابقات فرهنگی هنری امید فردا تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، تعداد ۹۴ دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز به عنوان منتخبین استانی جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا معرفی شدند که از این تعداد ۶ دانش آموز به عنوان منتخبین به مرحله کشوری مسابقات که در شهر اصفهان برگزار شد، دعوت شدند که تمام این نفرات به عنوان نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور معرفی شدند.

در این مراسم از هشت هنرجوی هنرستان استاد اقبال آذر به عنوان منتخبین اول استانی جشنواره فردا و همچنین از فراز فرخ نژاد به عنوان نفر برتر گروه نوازی کشور، فربد فرخ نژاد به عنوان نفر برتر گروه نوازی کشور، حسین شادی رجبی به عنوان نفر برتر گروه نوازی کشور و همچنین نفر اول تکنوازی قارمون علیرضا تقی زاده نفر برتر مشترک در رشته تار آذربایجانی، عرشیا عباسی نفر برتر مشترک در رشته تار آذربایجانی و گروه نوازی تجلیل شد.

هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز تخصصی ترین مرکز آموزش عالی موسیقی در شمالغرب کشور است که در ۲ رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می کند.