گرگان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: رژیم صهیونیستی و امریکا از دورن دچار فروپاشی و سقوط شده و روز به روز ویران‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد گلستان اظهار کرد: امریکای جنایت‌کار مشکلات داخلی زیادی دارد اما ادعا دارد که می‌خواهد مشکل دیگران را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: درگیری‌ها و تظاهرات و اعتراضات در این کشور، در واقع چراغ قرمزی‌ست که روشن شده و خودش خبر ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به ضرورت فعالیت سمن‌ها افزود: حامی تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد هستم و باور دارم که آنها می‌توانند مشکلات مردم را تا حد زیادی برطرف کنند.

وی ادامه داد: در کنار حمایت از این مجموعه‌ها، موافق احزابی که بخواهند در مسیر رشد، توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور کار کنند هستم.

امام جمعه گرگان گفت: آنان که به فکر رفع نیاز و نیازمندی از جامعه هستند، در قیامت در امنیت و امان خواهند بود.

وی بیان کرد: همه ما در قبال مردم و تک تک افراد جامعه مسوول هستیم و شما فعالان این بخش باید قدر خود را بدانید.

وی خاطرنشان کرد: دیوار دفاعی گرگان به عنوان دومین دیوار طولانی جهان به منظور جذب توریست و گردشگر می‌تواند احیا شود، اما نبود اعتبارات لازم جلوی این کار را گرفته که برای حل آن باید در زمینه رشد و توسعه گردشگری، سرمایه‌گذار بخش خصوصی صلاحیت‌دار در امنیت سرمایه‌گذاری وارد شود.

نماینده ولی‌فقیه گفت: در بخش آثار ثبت شده ملی در استان به خصوص گرگان، هم اگر مالکین و وراث نتوانند اقدامی کنند، سعی کنیم تا شاهد حضور سرمایه‌گذار با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری فراهم شود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: با اعتبارات دولتی نمی‌توان همه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را به سرانجام رساند که لازم است این پروژه‌ها را به بخش خصوصی جهت تسریع در تکمیل و اتمام آن واگذار کنیم.

وی افزود: پروژه‌های زیاد نیمه تمام و زخم خورده‌ای در استان داریم که اگر به اندازه ۱۰ سال با تخصیص کامل اعتبارات مصوب عمرانی استان را در این بخش هزینه کنیم و به امورات دیگر عمرانی نپردازیم، شاهد اتمام آنها خواهیم بود.

وی یادآور شد: مسوولان باید دست سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران را برای حضور در این استان بفشارد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تاکید کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید به سمت تخصصی شدن بروند تا جلوی موازی‌کاری با بخش‌های دیکر گرفته شود.

فرهاد سمیعی (مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان؛ محمدعلی محمدی‌نیک (نماینده سازمان‌های مردم نهاد در شورای توسعه)، حدیث سینه‌سپهر (نمایند تشکل‌های غیردولتی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، مهدی روشنی (نماینده تشکل‌های غیردولتی گروه‌های جهادی، سجاد قاسمی (نماینده تشکل‌های نخبگان و جوانان) و تعدادی دیگر از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد گلستان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تشکل خود و تشکل‌های تخصصی زیرمجموعه و هم‌خانواده خود را ارائه و به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات و ارائه راهکارهای پیشنهادی پرداختند.