ایلام - ایرنا -سد میمه دهلران با رایزنی های انجام شده با وزارت نیز به نام سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله نامگذاری می شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان دهلران در بازدید از پروژه سد میمه، اظهار کرد: این پروژه در سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود اما در سال سال گذشته عملیات عمرانی این پروژه شتاب گرفت و در این مدت ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافت.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه این سد در حال حاضر از پیشرفتی بیش از ۸۷ درصد برخوردار است و طبق زمان‌بندی، آذرماه آب‌گیری می‌شود، یادآور شد: با افتتاح سد میمه ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دهلران تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام یادآور شد: با رایزنی های انجام شده و هماهنگی با دکتر جوانبخت معاون وزیر نیرو مقرر شد که این سد به نام شهید مقاومت "سیدحسن نصرالله نام‌گذاری ‌شود.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام صبح امروز به منظور بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان دهلران به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی به این شهرستان سفر کرده است.