شهرکرد - ایرنا - معاون فنی و راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر روکش مجدد شامل روکش آسفالت تقویتی گرم، آسفالت حفاظتی، لکه‌گیری و ریگلاژی در راه‌های روستایی و فرعی انجام شده است که تلاش می‌شود تا پایان سال به ۱۲۰ کیلومتر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی مرتضوی‌زاده روز پنجشنبه با اشاره به احداث ۱۴ دهانه پل و بهره برداری از ۲۱ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵۷ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی چهارمحال و بختیاری زیرسازی و بستر سازی شده است و در صورت تامین اعتبار لازم پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۳۵ کیلومتر راه روستایی دیگر احداث شود.

وی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون در بخش معاونت فنی و راه‌های فرعی و روستایی این استان تصویب شده است که انتظار می‌رود این اعتبار به میزان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

معاون فنی و راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی احداث سه سوله شن و نمک در شهرستان‌های شهرکرد، بن و خانمیرزا در دست اقدام و اعتبار هر سوله ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان ۲۱ مدرسه حاشیه راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری از راه آسفالت بهره‌مند شده‌اند.

معاون فنی و راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده احداث راهدارخانه بین راهی گوشنگلی، ساختمان مرکزی شهرستان‌های لردگان، فارسان، بن و سامان نیز با ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: همچنین سوله اجرای ساختمان اداری شهرستان شهرکرد و ساختمان قانون تردد شماره ۲ و احداث نمازخانه شهرکرد به اصفهان نیز بت ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان مهرماه قابل افتتاح و بهره‌برداری است.

مرتضوی‌زاده با بیان اینکه احداث پنج سوله شن و نمک در دست اقدام است گفت: راهدارخانه‌های مرکزی شهرستان‌های اردل، کیار، بروجن، فارسان و راهدارخانه بین راهی کارون۴ نیز با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که انتظار می‌رود تا پایان مهرماه مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی دارد که از این میزان ۳۳۳ کیلومتر بزرگراه و بقیه راه اصلی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.