تهران- ایرنا- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تسویه بدهی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی ستاد به دولت از محل تهاتر، خروج کامل ستاد از حوزه کشاورزی و دامپروری و افزوده شدن چهار شرکت دارویی از آستان قدس رضوی بخش مهمی از اقدامات این ستاد در۶ ماهه گذشته است.

به گزارش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان امام، سید پرویز فتاح روز پنجشنبه در نشست سراسری مدیران این ستاد اجرایی افزود: برای همه ما شهادت سید حسن نصرالله سخت بود اما به طور یقین خون این شهید بزرگوار جریان مقاومت را به نتیجه می‌رساند.

وی ادامه داد: مهمترین مؤلفه و اصل اول در ستاد اجرایی فرمان امام وحدت و یکپارچگی است و نباید به صورت مجمع الجزایری عمل کنیم.

وی تاکید کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال، برنامه‌ها در ستاد فراتر از پیش‌بینی محقق شده و ستاد باید در برنامه محوری الگو و پیشران باشد.

فتاح افزود : رعایت زمانبندی در اجرای پروژه‌ها و کنترل مداوم روند اجرا از الزامات اساسی برای جهش تولید در ستاد است.

وی اعلام کرد: اجرای کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تجمیع تمامی خدمات اجتماعی ستاد در بنیاد برکت، فروش بیمارستان نیمه‌کاره برکت به دانشگاه آزاد، تجمیع حوزه سلامت در گروه دارویی، فروش گروه اقتصادی مفید به شستا، حذف گروه اقتصادی تدبیر از ساختار ستاد، تسویه بخش بزرگی از بدهی ستاد به صندوق توسعه ملی و تعیین تکلیف اراضی کیش از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در ۶ ماهه نخست امسال است.

فتاح گفت: با وجود تمام حوادثی که در ۶ ماهه نخست سال در کشور به وقوع پیوست، مجمع عمومی ستاد به موقع و به صورت مطلوب برگزار شد.

وی افزود :حفظ آرامش در ستاد و رفتار متواضعانه و کریمانه با کارکنان و توجه به معیشت آنان و پرداخت منظم و به موقع حقوق از موارد مهم و حساسی است که بر آن تأکید داشته و دارم.

وی ادامه داد: در این مدت حوزه سازمان اموال و املاک به تعهدات مالی خود عمل کرده است و لازم است ضمن حمایت و تقویت حوزه‌های حقوقی و املاک، توجه شود که خدایی نکرده حقوق مردم تضییع نشود.

فتاح خاطر نشان کرد: ستاد در اربعین با مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و کارکنان بسیار خوب عمل کرد و لازم است برای سال آینده از همین الان برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: راه‌اندازی کامل پروژه‌هایی چون فولاد جهان‌آرا، کاغذ سبز خوزستان، چادر مشکی قم، بیوسان و شفا فارمد از اولویت‌های اصلی ماست و حمایت خواهند شد.

فتاح تاکید کرد: در اخذ تسهیلات بانکی باید براساس ظرفیت مجموعه عمل کنیم و خارج از توانمان نباید تعهد ایجاد کرد. تسویه وام‌های بانکی سر رسید شده در اولویت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت : حضور وزرا و معاونین دولت شهید رئیسی در بخش‌های مختلف ستاد یک فرصت است. یک گنجینه ارزشمند از تجربه، دانش و تخصص به مجموعه ستاد افزوده شده و حضور فعالانه و اثرگذار براساس چارچوبی که تعریف شده در ستاد خواهند داشت.

وی ادامه داد: تعامل ستاد با دولت جدید به خوبی پیش می‌رود. در جهت تنظیم روابط فی‌مابین، دیدارهای موثری با رئیس‌جمهور، معاون اول و اکثر اعضای دولت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جذب نیرو محدودیت‌هایی اعمال کرده‌ایم. دقت شود بر حسب ضرورت نیروهای جوان، ارزشی، انقلابی و متخصص در بدنه‌ی ستاد بکارگیری شوند.
 

در رسیدگی به محرومان، بنیاد برکت مؤثرتر و با سرعت بیشتر عمل کند

وی گفت: لازم است در رسیدگی به محرومان، بنیاد برکت مؤثرتر و با سرعت بیشتر عمل کند. باید حوزه خدمات حمایتی، وام قرض‌الحسنه اشتغال، احداث مدارس، جهیزیه و خدمات درمانی تقویت شود.

فتاح تصریح کرد: باید از ستاد یک تصویر خوب در افکار عمومی شکل بگیرد چرا که دشمن اعتماد و باور مردم را نشانه گرفته و بر همین اساس روایتگری درست، به موقع، هوشمندانه و باورپذیر باید توسعه یابد.

وی خطاب به کارکنان ستاد اجرایی فرمان امام گفت : در هر جایی که هستید نماز را به جماعت اقامه کنید و به نمازخانه‌ها برسید. همه چیز برای نماز است چرا که نماز، ما را بالا می‌برد.

وی افزود : هر تصمیمی که در ستاد گرفته می‌شود با مشارکت و حمایت هیأت امنا است و این همراهی جای تشکر دارد. و از لطف و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به گزارش عملکرد ۹ ماهه ستاد سپاسگزارم. همه ما باید گوش به فرمان ولی امر باشیم که قطعاً پیروزی نهایی با ماست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر است و در لبه پرتگاه و فروپاشی قرار دارد. هیچ کشوری حاضر نشد در این جنگ کمک کند و هزینه بدهد و خواست خدا این است که این پیروزی به نام جمهوری اسلامی ثبت شود.