تهران- ایرنا- عضو هیات انتخاب بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: کیفیت بخش بین‌الملل ما در جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار بالا خواهد بود؛ در بخش هوش مصنوعی هم چند فیلم دیدم که آثار خوبی در میان آن‌ها وجود داشت.

کامبیز باقری با بیان اینکه امسال حدود ۱۴ هزار اثر برای داوری به بخش بین‌الملل ارسال شده بود به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: من در بخش بین‌الملل حدود ۱۷۰۰ فیلم را دیدم و چیزی که برای من خیلی جذاب بود، حضور سینمای آسیا به خصوص سینمای آسیای میانه و شرق دور، مثل کشورهای ازبکستان، چین و تاجیکستان با فیلم‌های بسیار درخشان و خوبی در این دوره از جشنواره بود.

وی با تاکید براینکه فیلم‌های درخشان زیادی از متقاضیان حضور در این رویداد دیده است، افزود: کیفیت بخش بین‌الملل ما در جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار بالا خواهد بود؛ چنانچه همه دوستان و داوران هم اتفاق نظر داشتند که فیلم‌های بسیار خوبی دیده‌اند.

عضو هیات انتخاب بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره مولفه‌هایی که بر اساس آن، آثار این بخش انتخاب شده است، گفت: اولین معیار این بود که فیلم بتواند منظور و مفهوم خودش را به خوبی بیان کند. در میان فیلم‌های خوبی که دیدم فرم و محتوا هر دو کارکرد درستی داشتند؛ یعنی هم ساختار خوبی داشتند و هم یک محتوای کاملا انسانی و اصیل و درست را با یک روایت صحیح به مخاطب منتقل می‌کردند.

باقری به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در آثار اشاره و عنوان کرد: فیلم‌هایی که دیدم در گونه فیلم کوتاه داستانی و تجربی بود. البته در بخش هوش مصنوعی چند فیلم دیدم که آثار خوبی در میان آن‌ها وجود داشت.

وی به تحلیل آثار بخش بین‌الملل جشنواره پرداخت و توضیح داد: در بخش بین‌الملل دوره چهل و یکم جشنواره بسیار فیلم‌های درخشانی داریم، به دوستان فیلمساز کوتاه توصیه می‌کنم حتماً این بخش را ببینند، چون از لحاظ آموزش و یادگیری بسیار بخش مهمی است.

عضو هیات انتخاب بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ادامه داد: کسانی که این فیلم‌های کوتاه درخشان را ساخته‌اند، احتمالاً آدم‌های کم سن و سال و یا شاید حتی دانشجو هستند؛ درحالی که بسیار خوب توانسته‌اند اصول اولیه سینما را به خدمت بگیرند تا مفاهیم مدنظر خود را که غالباً مفاهیم انسانی و خانوادگی است، به تماشاگر منتقل کنند.

باقری با تاکید اهمیت بخش بین‌الملل جشنواره، گفت: بخش بین‌الملل امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران یک کلاس آموزشی بسیار موثر برای فیلمسازان کوتاهی خواهد بود که قصد دارند در حوزه فیلم کوتاه پیشرفت کنند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.