کاشان - ایرنا - رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در حال حاضر در ۵۷ معدن فعال شهرستان مشغول به‌کار هستند.

به گزارش ایرنا، جواد حقیقت پور شامگاه پنجشنبه در نشست خبری افزود: تا کنون ۹۷ پروانه بهره برداری معدن در اردستان صادر شد که از این تعداد ۴۰ معدن فعال نیستند و در صورت فعال شدن آنها، اشتغال شهرستان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در شهرستان در حال شکوفاشدن است، بخش معادن می‌باشد و اردستان از نظر داشتن معادن مختلف بسیار غنی است، همچنین ۳۷ معدن دارای پروانه اکتشاف و ۱۵ معدن دارای گواهی کشف فلزی و غیرفلزی هستند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان بیان کرد: سنگ‌های فلزی که از معادن شهرستان استخراج می‌شود شامل مس، طلا، سرب، آهن، روی، نقره و منگنز است.

حقیقت پور با بیان اینکه اگر معادن شهرستان به‌درستی مدیریت شود آینده درخشانی برای شهرستان رقم خواهد خورد، افزود: علاوه بر سنگ‌های فلزی سنگ‌های غیرفلزی شامل گرانیت، تراورتن، مرمری، لاشه ساختمانی، باریت، آهک، خاک سرخ و شن و ‌ماسه از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به بیش از ۱۵۰ بازدید از معادن شهرستان با توجه به حساسیت کار در این بخش، تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق میزان تحویل سوخت به معادن بر اساس نیاز آنها برنامه‌ریزی شد و از تحویل سوخت بیشتر از نیاز به آنها خودداری شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: امسال مقدار سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت به معادن و یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به صنایع و بخش فناوری معادن تحویل شد، همچنین مازوت، گاز مایع، نفت سفید و بنزین، مطالبق با نیاز، به آنها تحویل شده است.

حقیقت پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ واحد فراوری در شهرستان وجود دارد افزود: این واحدهای شامل باریت، مس ، طلا، شن و ماسه و سنگ آهن نیز در دست اقدام است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.