کرمان - ایرنا - نخستین رهواره(یادواره) شهید عبدالمهدی مغفوری شهید شاخص رسانه کشور در شرایطی پنجشنبه شب در کرمان برگزار شد که در این آیین با تبیین سجایا و شخصیت های اخلاقی این شهید عارف مسلک، نفرات برتر جشنواره «پویش کتاب به رنگ خدا» قدردانی و پوستر نخستین رویداد رسانه ای «کرمان ملک سلیمان» رونمایی شد. 

به گزارش ایرنا، نخستین رهواره شهید عبدالمهدی مغفوری شهید شاخص رسانه در کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان به همت بسیج رسانه در کرمان برگزار شد.

در این آیین لوح رشادت و درجه سرتیپی شهید عبدالمهدی مغفوری از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده این شهید اهدا و لوح تقدیر سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه پاسداران به خانواده این شهید تقدیم شد.

همچنین در این آیین اعلام شد که ۳۱۳ نفر از شرکت کنندگان پویش کتاب رنگ خدا حائز رتبه برتر شدند که به ۱۴ نفر از نفرات برتر این پویش لوح قدردانی اهدا شد.

تقدیم تمثال شهید مغفوری به خانواده این شهید

بخشی از فعالیت های سپاه در گرامیداشت یاد شهید مغفوری

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید شاخص بسیج رسانه عبدالمهدی مغفوری گفت: کوچکی خود را در مقابل این شهید بزرگوار و همه شهیدان را می‌بینیم، شهید مغفوری با زبان و منطق قرآنی خود همگان را برای حضور در جبهه های حق علیه باطل دعوت می‌کرد.

سردار محمدعلی نظری اظهار داشت: امسال پس از سال‌ها یادمان شهدای هرمزگان در موزه دفاع مقدس برگزار و یادمان و اسامی شهدای این استان در آنجا حک شد.

وی با اشاره به برگزاری یادمان شهدا با حضور شورای شهر هرمزگان و برخی از مدیران در کرمان یادآور شد: حاضران از سوی شهید مغفوری به این آیین دعوت شدند، شهید عزیزی که شب‌های جمعه تلاوت دعای کمیل معروف بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با خیر مقدم به خانواده شهید مغفوری ابراز کرد: همسر شهید از مشکلات خود می گوید و اینکه با رجوع به شهید مشکلاتش حل شده است، این موضوع که شهیدان زنده هستند وعده صادق است و بزرگی شهید مغفوری برای همه ما به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به نظام اخلاقی و فکری همه شهدا اظهار کرد: طبق گفته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مغفوری امامزاده شهر کرمان بود که این نشان دهنده روح الهی شهید بزرگوار است.

سردار نظری با بیان اینکه شهید مغفوری از دیدگاه حاج قاسم میعادگاه دردمندان و سنگ صبور همه مردم ایران است عنوان کرد: در واقع برای شهدا خوب فعالیت نکردیم، چرا که به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، حفظ یاد شهید از شهادت کمتر نیست و یکی از دغدغه‌های رهبری شهدا هستند.

وی با بیان اینکه شاید مغفوری شهید شاخص بسیج رسانه کشور معرفی نشد و همچنان مظلوم ماند، گفت: به دلیل حوادث از ابتدای سال جاری تا کنون موفق نشدیم یادواره این شهید را تا امشب برگزار کنیم اما برنامه‌ای پیش رو داریم که این شهید را بهتر به مردم معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: پایگاه‌های مقاومت سفارت‌خانه‌های امام زمان(عج) هستند، جمله شهید مغفوری است و در واقع در صحبت‌های این شهید والامقام اعتقاد به این موضوع بود و با آن منطق قرآنی خود توانست که تعداد زیادی از جوانان را برای دفاع از جان و ناموس مردم جذب بسیج کند.

پویش رنگ خدا، زندگی نامه شهید مغفوری

وی بیان کرد: پویش کتاب رنگ خدا(زندگی نامه شهید مغفوری) را از چند ماه پیش آغاز کردیم و بیش از ۱۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند و به ۳۱۳ نفر از افراد شرکت کننده در این پویش، جوایزی اهدا خواهد شد.

سردار نظری ادامه داد: کار دوم رونمایی از پویش ملک سلیمانی تولیدات دیجیتال، انیمیشن و سایر تولیدات بود که به امید خدا همه ما رهرو شهدای عزیز باشیم و فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم.

شهید مغفوری الگو بود

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در این آیین گفت: شهید مغفوری الگوی تمامی لشکر ۴۱ ثارالله بود و یادبود این شهید مراسم ختم نیست، بلکه آیین فتوحات نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است؛ به واسطه آن مجاهدت و ایثار ملت بزرگ ایران قد کشیده بزرگ و عزیز شده است.

سردار حسین معروفی گفت: گفتمان شهدا در جهان اسلام و بشریت با نگاه انسانیت جایگاه ارزشمند خود را پیدا کرده و در صورتی که با نگاه انسانیت هم نگاه کنیم، جاذبه مغناطیسی این گفتمان افراد را جذب و حرکت می دهد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی میزبان اصلی در مجلس شهید مغفوری است گفت: شهید مغفوری را به حقیقت امام زاده شهر ما می دادند و این شهید جهت نمای ما برای رسیدن به سعادت است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این شهید باعث شد ما قد بکشیم، بزرگ شویم و بازدارنده شویم و این شهید شخصیت مجاهد تراز اهل بیت و انقلاب اسلامی در نظام ولایی است و ما با نگاه به این شهید است که مسیر را پیدا می کنیم و گم نمی‌شویم.

یادواره شهدا باید الگوی عملی را در وجودمان نهادینه کند

وی عنوان کرد: یادواره ای که تبدیل به رهواره نشود در همان مجلس باقی خواهد ماند و این یادواره ها زمانی ارزش دارد که الگوی عملی را به عنوان یک نماد در وجود خودمان نهادینه کنیم و خود را با شهدا تطبیق دهیم زیرا شهدا خود را با اهل بیت، قرآن، پیامبر و امام خمینی (ره) تطبیق دادند.

سردار معروفی افزود: شهید مغفوری عارفی است که استحکام درونی دارد و در دوران حیات این شخصیت طهارت جسم و روح را مشاهده می کنیم.

مثلث انقلابی، اعتقادی و مردم داری شهید مغفوری

وی اضافه کرد: این فرمانده به عنوان یکی از عناصر، مجاهدان و پایه گذاران سپاه پاسداران در حیات و ممات اثرگذاری داشت و مثلث انقلابی، اعتقادی و مردم‌داری در وجود این شهید موج می زند.

این مسئول گفت: شهید مغفوری در حوزه اعتقادی ایمان واقعی و حقیقی، توکل و توسل واقعی داشت و امروز گیر جامعه ما این است که عده ای حسن ظن به خدا، اهل بیت و قرآن ندارند و اگر داشته باشیم، از هیچ چیز نمی ترسیم.

وی ادامه داد: کسی که حسن ظن داشته باشد، خدا ترس است و از هیچ چیز دیگری نمی ترسد و تکلیف و رسالت خود را بدون توجه به حرف دیگران انجام می دهد.

سردار معروفی بیان کرد: کلام ایمان واقعی نافذ است و کلام نافذ شهید سلیمانی و مغفوری را در ایران، جنوب شرق، جهان اسلام و بین شیعه و سنی مشاهده می کنیم.

وی یادآور شد: دعای شهید سلیمانی و شهید مغفوری بر قلوب موثر می نشیند و زنگار از دل ها پاک می کند و این نفوذ به خاطر استحکام و طهارت جسم و روح است و در این زمینه مکتب امام خمینی کارساز بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: مولفه دیگر انقلابی بودن شهید مغفوری است این شهید مکان و زمان را در اجرای ماموریت خود نمی شناسد، فرمانده سپاه سیرجان، مسئول بسیج استان و مسئول روابط عمومی سپاه بود اما از قایق های دریایی مراقبت می کرد زیرا این شهید رسالت و وظیفه را مهم می دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهید مغفوری در انجام هیچ مسئولیتی تردید نمی کرد و در هر مسئولیتی خود را مدیون می دانست و محاسبه گر نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید مغفوری در دوران مسئولیت به حضور و غیاب خودش هم سخت می گرفت افزود: اکنون در ادارات اضافه حضور را داریم، نه اضافه‌کاری؛ اگر کار انجام دهیم نیاز به بیشتر نداریم.

شهید مغفوری سیاسی نبود

سردار معروفی ابراز داشت: شهید مغفوری سیاست کار نیست اما سیاست نظام و امام را دارد و خود را برای حزب و گروه هزینه نکرد، خود را هزینه انقلاب، مردم و ولایت می کند.

وی ادامه داد: ضلع سوم شهید مغفوری مردمی بودن این شهید است و افراد زیادی از مردمی بودن و همراه بودن این شهید با انقلاب سخن به میان آوردند؛ مردم داری شهید مغفوری در تمامی دوران حیاتش مشاهده می شود و هنوز هم بر قلوب حاکم است.

این مقام نظامی گفت: هزاران نفر در آیین‌های شهید مغفوری حاضر می‌شوند، چرا که این شهید با خدا معامله و خالق هستی، مغفوری را عزیز کرد و قبور این شهید نیز زنگار از دل پاک می کند و الگو، راهنما و قطب‌نمای ما است.

فناوری امروز نتیجه دفاع مقدس است

وی با اشاره به هجمه علیه ما از زمین هوا و دریا در دفاع مقدس عنوان کرد: همه می دانیم که مدیریت جهادی، ایمن سازی، موشک نقطه زن، پهباد و فناوری امروز ما نتیجه دفاع مقدس است و شهید سلیمانی فرماندهان را در جنگ رهبری می کرد.

سردار معروفی با اشاره به شایسته سالاری واقعی در دفاع مقدس گفت: زمانی برای یک پست کوچک زمین و زمان را بر هم بدوزیم باعث نداشتن کارایی می شود.

وی تاکید کرد: شایسته سالاری واقعی در دوران دفاع مقدس کارساز است و امروز به این نتیجه دفاع مقدس نیاز داریم.

شهید مغفوری‌ها به زن و زندگی عزت دادند

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اشاره به شعار زن زندگی و آزادی گفت: اتفاقات اخیر کشور ظلمی بود که به امام، دفاع مقدس، شهدا و ملت بزرگ ایران شد و همه ما در جریان انقلاب کوتاهی کردیم و مردها مگر در دوران مغول نبودند؟ آن‌ مردانی که از کشور دفاع نکردند، غیرت نداشتند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس بسیاری از کشورهای جهان در مقابل ایران تنها قرار گرفتند و ما دست خالی جلوی آنان ایستادیم و صدها هزار نفر شهید دادیم که ۹۰ درصد از آنان جوان بودند اما اجازه ندادیم که دست نحس دشمنان به دامن پاک ایران و خاک ما برسد.

سردار معروفی ادامه داد: امروز شعار دفاع مقدس را نگفتیم و شعار زن، زندگی، آزادی را دزدیدند زیرا شهید مغفوری ها به زن و زندگی ما عزت و آزادی دادند، شهدا و مجاهدان برای مردان قبیله غیرت کفایت می کند.

شهید سلیمانی جهان اسلام را نجات داد

وی بیان کرد: خروجی دفاع مقدس شهید عزیز حاج قاسم بود که سپر بلای جهان اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی شد، دیدید چه کرد؟

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان داعش را تولید کردند و داعش اسلام، قرآن و پیامبر را با آوردن بدعت در دین خدا وارونه جلوه داد، اما حاج قاسم که خروجی دفاع مقدس است جهان اسلام و ناموس مسلمانان را نجات داد.

وی یادآور شد: داعش به حضرت زینب بی احترامی کرد و حاج قاسم به عنوان شیعه واقعی به امر رهبر معظم انقلاب، اجازه پای نحس آنان به مرقد و این مکان اهل بیت را نداد.

سردار معروفی ادامه داد: داعش به سمت کردستان عراق رفت و داعش با دختران ایزدی در اربیل چه کرد؟ یک دختر را به ۱۰ نفر فروختند، به ۴۰ کیلومتری مرز ما رسیدند که حاج قاسم اجازه نداد پای آنان به خاک مقدس ما برسد، ما کوتاهی کردیم و حقیقت ها را نگفتیم و باید این حقیقت را به دختران و پسران خود بگوییم.

وی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی اراده، تمایلات، رفتار، ذهن، شجاعت و ایمان مردم را تصاحب می کند و دیگر دنبال تصرف زمین نمی رود افزود: نتیجه مجاهدت و مقاومت ۴۵ ساله جان فشانی ها، امامت و انقلاب اسلامی برای ما ایجاد یک اندیشه زیبا در جهان اسلام و مقاومت است و به برکت این نظام و انقلاب زیبایی را در همه جا می بینم.

اسراییل در حالت انتحار است

سردار معروفی تصریح کرد: دشمنی که برای خود اطلس درست کرده بود و نقشه داشت امروز به دور شهرک خود دیوار پولادین می‌کشد که امنیت داشته باشد و همانجا هم ناامن است؛ طوفان الاقصی دشمن را به ۷۰ سال قبل برگرداند و دشمن شکست خورده امروز هیچ امنیتی ندارد و در حال فرار و انتحار است.

وی اظهار کرد: این دشمن با انتحار می‌خواهد همه را با خود فرو ببرد و جنگ امروز در غزه و جنوب لبنان جنگ با یک رژیم جعلی صهیونیستی کودک‌کش قصاب نیست بلکه جنگ با نظام سلطه است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اشاره به اینکه در گذشته همه اعراب مقابل اسراییل جنگیدند و شکست خوردند گفت: امروز نه ۶ کشور بلکه یک گروه به نام حماس با تفکر ایران در مقابل همه آنان ایستادند زمین گیرشان کردند، زانو زدند و این گروه باعث شد که جهان در حمایت از آنان به پا خیزد.

وی ادامه داد: یک گروه جهان را از فراموشی نجات داد و در کنار کاخ کفر به دفاع از فلسطین ایستاد و امروز مردم دنیا از این گفتمان دفاع می کنند.

نمازجمعه تهران مباهله دوم بود

سردار معروفی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران گفت: عده‌ای این نماز جمعه را به مباهله دوم تشبیه کردند که رهبر معظم انقلاب در آن حاضر و نماز خواند آیا این پیام به دنیا، پیروزی نیست؟

وی ادامه داد: باید تولید وحدت کرد تا قدرت برای نظام و مردم ایران تولید شود.

خطکش ها را بردارید

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: با بیان اینکه خط‌کش‌های سیاسی را بردارید، ما با دشمن و معاند مشکل داریم، و در این زمینه نگاه شهید سلیمانی همان نگاه امام خویش است، ما باید با وحدت تولید قدرت کنیم تا شاکله تفکر شهید سلیمانی را در جهان مستقر و بستر ظهور را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه باید کار نیمه تمام شهید سلیمانی را تمام کرد، آینده ما روشن است تصریح کرد: تاریخ معلم انسان و بشریت است و اگر اشتباه کنیم و رهبر معظم انقلاب را تنها بگذاریم تاریخ تکرار می شود و دوباره سر حسین(ع) را جدا می کنند.

وی در پایان بیان کرد: باید گذشته دفاع مقدس را به حال پیوند بزنیم و این راه را برای مردم و انقلاب اسلامی ترسیم کنیم و امروز باید بدانیم در کجای تاریخ ایستادیم، آنان که در عاشورا غیبت کردند، هیچگاه خود را نبخشیدند. باید مثل شهید سلیمانی و مغفوری از حقیقت دین خدا دفاع کنیم.

دختر شهید مغفوری نیز در این آیین با خاطراتی از شهید مغفوری گفت: مردم این کشور به عکس و پرچم شهدا افتخار می کنند و امیدوارم ما هم جزو مخلصین باشیم.