اردبیل- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احیای هفت واحد راکد صنعتی در ۶ ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

مسعود ایرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای صنعتی راکد احیا شده استان اردبیل دارای ظرفیت اشتغال ۱۵۸ نفر با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بودند.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات ابلاغی در راستای کمک به رونق تولید افزود: ۱۷ واحد و طرح صنعتی استان اردبیل نیز مبلغ سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ در نیمه نخست امسال دریافت کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با ظرفیت اشتغال سه‌هزار و هشت نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار و ۳۵۵ میلیون ریال در ۶ ماه نخست سال جاری صادر شده است.

وی با اشاره به ارایه ۱۴۵ فقره مجوز تاسیس و ۲۶۰ مورد ارایه مشاوره سرمایه‌گذاری، ادامه داد: ۶ ماه نخست امسال ۱۸ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ۶۲ نشست تخصصی این کارگروه به منظور پیگیری مسائل و مشکلات موجود برگزار شد.

ایرانی با اشاره به حجم ۴۰ میلیون دلاری تولید کالاهای جایگزین واردات در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل در سال جاری، اضافه کرد: با توجه به ناترازی انرژی در راستای حمایت از تولید هم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مورد نیاز ۱۶۰ واحد صنعتی تامین شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون حدود یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی صنعتی با اشتغال حدود ۲۸ هزار نفر در نقاط گوناگون استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.