شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردریالی با ۱۵ شاکی قبل خروج از کشور با تلاش ماموران کلانتری شمس‌آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول خبر مبنی بر اینکه فردی در قالب خرید و فروش آهن آلات ،اقدام به کلاهبرداری می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۷۸ شمس آباد قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس و بابررسی و پالایش اخبار مشخص شد این شخص با استفاده از چک های متعلق به غیر در قالب خرید و فروش آهن آلات اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۷۸ شمس آباد پس از شناسایی و با هماهنگی های قضائی توانستند متهم را در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) قبل از خروج از کشور را دستگیر کنند، افزود: در بررسی های فنی مشخص شد این فرد بالغ بر ۲۰۰ میلیاردریال از مردم کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم در زمان سرمایه گذاری در هر عنوان به مراجع معتبر و هشدار ها و توصیه های پلیس توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در حسن آباد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک دامداری در منطقه حسن آباد فشافویه، خبر داد.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد و اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری در محدوده روستاهای حسن آباد فشافویه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مسئول از تحقیقات نامحسوس در این زمینه و اطمینان پلیس از صحت خبر دریافتی خبر داد و گفت: پس از هماهنگی قضائی تیمی از مأموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد به آدرس مورد نظر اعزام و در بازدید از این مکان، ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه تجهیزات مربوطه را کشف کردند.

طرهانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

شهرستان ری بایک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.