ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در حال حاضر ۶۴۶ روستا و آبادی معادل ۱۰۰ درصد جامعه روستایی این استان از نعمت برق بهره مند هستند.

"ولی الله ناصری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تمام روستاهای دارای جمعیت ۲۰ خانوار دارای شبکه برق رسانی هستند، اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات شرکت توزیع برق استان به جامعه روستایی و عشایری استان واگذاری پنل های خورشیدی و ایجاد نیروگاه های پنج کیلو واتی در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی برای تامین برق عشایر واگذار شده است، گفت: در سال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه از این پنل ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰ میلیون ریال به عشایر استان واگذار می شود و همچنین برق رسانی به ۴۵۰ خانوار عشایری دیگر در دست اقدام است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: ۲۹۶ نیروگاه برق در مقیاس کوچک با هدف کمک به تولید برق و اشتغال زایی برای جامعه مددجوی کمیته امداد و بهزیستی استان احداث شده و خوشبختانه تا کنون منجر به درآمدی پایدار برای این خانوارها شده است.

وی از بهسازی شبکه برق رسانی ۱۶۹ روستای استان ایلام با اعتبار یک هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال خبر داد و افزود: در یک سال گذشته با تامین و یا بهسازی زیرساخت های انرژی برق، ۱۱ روستای استان ایلام با مهاجرت معکوس و برگشت روستائیان مواجه شده است.

ناصری یادآور شد: امکان احداث نیروگاه های کوچک در پشت بام منازل و مراکز صنعتی،خرید انرژی تولیدی این نیروگاه ها با برخ مصوب و افزایش نرخ بر اساس نرخ تورم، قراداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با وزارت نیرو از جمله مزایای احداث نیروگاه توسط متقاضیان حقیقی است.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام تا پایان امسال ۲۰۰ نیروگاه پنج کیلواتی، ۲ نیروگاه ۱۷۰ و ۱۰۰ کیلوواتی دیگر و در مجموع ۲۰۲ واحد نیروگاهی خورشیدی دیگر در استان ایلام با ارزش سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق متصل خواهند شد.