شهر ری - ایرنا - رییس کمیته لیگ کشتی استان تهران گفت: فدراسیون کشتی درسال جاری با اعزام مربیان مجرب و کارآزموده به شهرهای کم‌برخوردار گام بزرگی درجهت شناسایی استعدادها انجام داد.

مهرداد نقد علیپور روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال جاری مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان را به صورت متمرکز و در قالب ۸ تیم از شهرستان های استان تهران از جمله تیم اسلامشهر، شهریار، باشگاه های استان تهران و توابع در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رییس کمیته لیگ کشتی استان تهران گفت :تیم‌های کشتی رده سنی نونهالان استان درمسابقات کشتی آزاد و فرنگی کشوری درسالن شهدای هفتم تیر شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: تیم های کشتی رده سنی نونهالان استان تهران و سراسر کشور در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی کشوری با حضور ۳۶۰ کشتی گیر در سالن شهدای هفتم تیر تهران از ۱۹ دی ماه آغاز شده است.

وی افزود: امسال برای لیگ کشتی برنامه ریزی های خوبی داریم و از کشتی گیرهای ‌کشورهای قطر و آذربایجان نیز دعوت شده است تا در این لیگ حضور یابند تا بتوانیم لیگ باشگاه های استان تهران را در قالب لیگ متمرکز و در شهرستان های استان تهران برگزار کنیم .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن مسابقات کشوری و آسیایی آمادگی جسمانی کشتی گیران درسطح بالایی قرار دارد و هدف از برگزاری این مسابقات را آمادگی بیشتر کشتی گیران و بسترسازی مناسب برای راهیابی به اردوی تیم ملی و استعدادیابی کشتی گیران است تا بتوانیم برای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی کنیم.

رئیس کمیته لیگ کشتی استان تهران در پایان افزود: کار بسیار بزرگ فدراسیون کشتی در سال جاری اعزام مربیان مجرب و کار آزموده به استان ها و شهرستان های کمتر برخوردار کشور در جهت شناسایی و شکوفایی استعدادها بوده است .

وی افزود: در شهرستان های استان تهران نیز خانه کشتی به همت شهرداری تهران احداث گردیده است و در این خانه کشتی پایگاه قهرمانی ساخته شده و به افرادی که از توانایی مالی کمی برخوردارهستند آموزش ها با شهریه ی کم و یا به صورت رایگان ارائه می گردد تا همه ی افراد بتوانند از خدمات این خانه های کشتی بهره مند شوند.

مهرداد نقد علیپور از پیشکسوتان کشتی ایران و مربی بین المللی ‌است و سابقه ی حضور در مسابقات آسیایی، قهرمانی نوجوانان ایران، قهرمان جام باشگاه های جهان و قهرمانی آسیا را در کارنامه ی خود دارد.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.