قم- ایرنا - امام جمعه قم با گرامیداشت دهم ربیع‌الثانی سال‌روز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه‌(س) گفت: این دختر نمونه، مانند سایر اهل‌بیت، به گونه‌ای زندگی نموده، که برای همه عصرها و نسل‌ها، در سنگر عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی کند و سازنده یک تمدن مهم اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم همچنین اظهار داشت: نباید فکر کرد، چون حضرت معصومه در قرن‌ها پیش زندگی می‌کردند، نمی‌توان الگوی عصر ما باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه در ادامه اظهار کرد: این دختر نمونه خاندان پیامبر(ص)، هم‌چون سایر اهل بیت، به گونه‌ای زیستند و عمل کردند، که برای همه عصرها و نسل‌ها، در زیست عفیفانه و سنگر حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر کنند و یک تمدن مهم اسلامی را ایجاد نمایند.

امام جمعه قم همچنین یادآور شد: به طور کلی همه هجرت‌های تاریخ اسلام از جمله هجرت حضرت معصومه به قم، یک علت غایی دارد و آن تحقق نظام اسلامی است.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری سخنان، با بیان این مطلب که شهیدان سلیمانی، رئیسی و حسن نصرالله از آرمانی‌های الهی برخوردار بودند افزود: این شهیدان از جمله کسانی هستند که به معنای واقعی کلمه صادقانه عمل می‌کردند، و به اسلام و عهدی که با امام و خدا بسته بودند نیز وفادار ماندند.

وی ادامه داد: این شهیدان ثابت کردند، که هم می‌توان ملی‌ترین چهره‌های کشور بود و هم اُمتی‌ترین چهره‌ها شد.

وی بیان داشت: اِقبال مردم به شهید سلیمانی و شهید رئیسی در تشییع پیکرشان نشان داده شد و ملی‌ترین و امتی‌ترین بودن آنان را ثابت کرد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: این شخصیت‌ها پس از شهادت‌شان نه تنها در دنیای اسلام، بلکه در جهان، نفوذ و تاثیر بیشتری پیدا کردند، نام این شهیدان مرتب تکرار می‌شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام مظهر تلاش، کار خستگی‌ناپذیر و اهل تدبیر همراه با شجاعت بودند.

وی گفت: هیچ‌کدام از این بزرگواران، دنبال دیده‌شدن نبودند، هر چند اکنون دنیا آنها را می‌بیند، پاداش آخرت‌شان که بی‌مانند است نیز جای خود دارد.

امام جمعه قم همچنین تاکید کرد: این شهیدان الگویی برای جوانان و مردم و جبهه مقاومت در منطقه و جهان شدند.

خطیب جمعه قم با ذکر این نکته که سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد این شهیدان به موضوعی مهم و کلیدی در ساختار نظام‌اسلامی و ساختار حزب‌الله لبنان و سایر احزاب هم‌سو در جبهه مقاومت اشاره دارد بیان داشت: این موضوع مهم، مکتب محوری به جای شخص محوری است، از این رو باید شهیدانه فکر کرد و معتقد شد و شهیدانه زندگی و عمل کرد تا به مقام والای این شهیدان والامقام رسید.

وی یادآور شد: با این گونه شهید گونه فکر کردن و معتقد شدن و عمل کردن، انسان می‌تواند متمسک واقعی به قرآن و عترت باشد و عنوان ارزشمند دوست‌دار و شیعه حضرت علی‌(ع) را پیدا کند.