تهران- ایرنا- برنامه طنز «جمعه‌های سیمرغی» این هفته به نسل «زِد» و آسیب‌هایی که این نسل با آن روبرو هستند، اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعه‌های سیمرغی، جمعه‌های سیمرغی این هفته آیتم‌های مختلف از جمله طنز اجتماعی و مشکلات جوانان و دانستنی‌های علمی را برای مخاطبان رادیو به اجرا گذاشته است.

تهیه‌کنندگی و صداسازی این برنامه با سجاد نادر است. مجری: نرگس علیزادنیا و تولبد محتوا: مینا امامی و سجاد نادر دیگر عوامل این برنامه هستند.

گویندگان این هفته جمعه‌های سیمرغی را بوعلی همتی، زینب شعبانی، بهاره خانی، آوش علیمیراد، رضا احمدی، رضا آنت، کاوه هاشمی، الهام اسکندری، سارا هاشم زاده، سمیه اسکندری، رشید فهیمی، عسل باطبی، سارا پورمحمد و ریحانه حسین زاده تشکل می‌دهند.

سجاد نادر گفت: با توجه به اهمیت مساله جوانان و نسل جدید، به دنبال ساخت برنامه‌ای بودیم که در عین شاد بودن به مسائل پیش روی این نسل هم با زبان طنز بپردازد. زباتن طنز بهترین زبان برای بیان مسائل و مشکلات در هر بخشی است حتی اقتصاد و سیاست.

او می‌گوید: در برنامه این هفته ببخشی هم به حیوانات و زبان حیوانات اختصاص دارد؛ یکی از چیزهایی که ذهن دوست‌داران به حیوانات را به خود مشغول کرده است این است که آیا حیوانات هم خواب و رویا می‌بینند؟ در انسان‌ها خواب دیدن همراه با حرکت چشمهاست چیزی که پستانداران هم دارند، پس منطقی است که بگوییم حیوانات بویژه پستانداران هم چیزی شبیه آنچه ما رویا می‌نامیم می‌بینند.