کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد اختلافات جناحی و دودستگی‌ها در جبهه داخلی، جامعه را سست و ناامید کند بنابراین جریان‌ها و جناح‌های مختلف کشور مراقب باشند که اکنون زمان اختلافات و تفرقه نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه کرمان افزود: بایستی نقشه دشمن در تفرقه افکنی را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه سه موضوع را در شرایط حساس فعلی باید مراقبت کنیم اظهار کرد: جنگ روانی دشمن را که با تمام وجود، با انواع دروغ ها، تهمت ها، تخریب ها و تهدید ها تلاش دارد امت اسلامی و جبهه مقاومت را نابود کند، را دست کم نگیرید و باید سعی و تلاش کنیم که دشمن را در این جنگ روانی و تمام عیار دشمن با حمایت استکبار جهانی، ناکام گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: موضوع دیگر اختلاف در درون جبهه اسلامی شیعه و سنی یا مذاهب و فرقه های اسلامی را باید مراقبت کنید تا برجسته نشود امروز برادری، وحدت و در کنار هم بودن در اسلام عزیز و قرآن به عنوان کتاب برتر آسمانی باید محور وحدت جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: جغرافیا، رنگ ها، فرقه و مذاهب نباید مانعی برای این وحدت به خصوص برای نخبگان و فرهیختگان جامعه باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ایران اسلامی کانون وحدت و مقاومت جهان اسلامی است اضافه کرد: قدرت، شوکت و بزرگی ایران اسلامی را در بسیج مردم و در حضور شایسته و شجاعت امام جامعه در نماز جمعه تهران دیدید و بخش کوچکی از قدرت ایران را در وعده صادق یک و ۲ مشاهده کردید.

ضرورت تشکیل امت واحد اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ضرورت تشکیل امت اسلامی امروز بر کسی پوشیده نیست، امروز حجت بر جهان اسلام تمام شده است و همه مسلمانان باید تشکیل امت اسلامی را وظیفه خود بدانند و هر مسلمان در هر مذهبی باید فکر اصلی و اساسی تشکیل امت واحده اسلامی را داشته باشد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امروز خون ده‌ها هزار کودک، زن و مبارز اهل سنت فلسطین و تشیع در لبنان در کنار هم در جبهه مقاومت مظلومانه جوهره امت اسلامی را تشکیل خواهد داد.

وی یادآور شد: زمان اختلافات گذشته است و امروز باید در کنار هم امت واحد نبی اکرم اسلام را تشکیل دهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: بزرگ پرچمداران جبهه مقاومت یعنی سیدحسن نصرالله مجاهد بزرگ و خستگی ناپذیر که جان خود را فدای زن و کودکان غزه کرد و پرچمدار بزرگ جبهه مقاومت اسماعیل هنیه و سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان عالی رتبه با یک هدف واحد جان خود را برای تشکیل امت اسلامی فدا کردند.

وی افزود: دختر و پسر یتیم فلسطین و لبنان دختران و پسران جامعه اسلامی هستند و امروز امت اسلامی باید در جهاد بزرگ به فرموده رهبر معظم انقلاب در کنار لبنان و فلسطین قرار گیرد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امروز زن و کودک مظلوم فلسطین و لبنان پرچم تمدن اسلامی را به دوش می کشند تا مسلمانان گرد این پرچم جمع شوند و امت اسلامی را تشکیل دهند.

وی ابراز داشت: خود را مکلف و موظف به حمایت از جبهه مقاومت می دانیم امروز خط و روش اسلام به بهترین وجه ممکن خود را نشان داده و امروز خط سرخ و افتخار آمیز حسینی به بهترین وجه خود را نشان داده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: امروز مجاهدان و مبارزان فی سبیل الله سینه سپر کرده تا با تمام وجود مقابل دشمن جهنمی بایستند و اسلام را به پیروزی برسانند، امروز خط ترسیم شده خدا به وسیله رزمندگان جبهه مقاومت پررنگ می شود.

وی گفت: امروز وعده پیروزی و تشکیل امت اسلامی و تمدن پیشرو اسلامی و الهی را باید در آیه های نورانی قرآن پیگیری کرد و این اتفاق در دنیای امروز در حال رقم خوردن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جامعه اسلامی با رشادت و شهادت در تراز مجاهد اسلامی در روز جمعه زیر سایه تهدیدات دشمن با همه نزدیکان و خانواده و طرفداران خود حضور پیدا کرد تا اقامه نماز جمعه نصر و پیروزی را برپا کنند.

وی ادامه داد: مردم شجاع، ولایت مدار و فداکار ایران اسلامی به همراه خانواده از تمامی نقاط کشور خود را به نماز جمعه تاریخی به تهران کشاندند تا به دنیا بگویند همه آماده ایثار و شهادت برای تحقق جامعه اسلامی هستند.

روزهای افتخارآمیز کرمان در مبارزه با طاغوت

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با بیان اینکه در چنین روزی خروش و حرکت انقلابی مردم مومن کرمان در تاریخ ماندگار شد گفت: دژخیمان رژیم طاغوت مسجد جامع آنروز در شهر کرمان و خانه خدا را در محاصره و جبهه انقلاب را سرکوب کردند.

وی افزود: طاغوتیان با به آتش کشیدن مسجد و کتاب خدا فکر کردند که خشم مردم فروکش خواهد کرد و جریان انقلاب خاموش خواهد شد اما نه تنها این حرکت برای کرمان بلکه برای کشور عاملی شد تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را سرعت بخشد لذا این روز در تاریخ کرمان از روزهای افتخارآمیز در مبارزه با طاغوت برای کرمان و کرمانی ها ثبت شد.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان به عنوان ۲ رکن مهم تعلیم و تربیت گفت: خانه(پدر و مادر) و مدرسه(معلم) ۲ ضلع تربیت هستند و ضلع سوم معنویت، تقوا، مسجد و عبادت است بنابراین امیدوارم پدر و مادر و معلمان ضمن انجام رسالت با کمک یکدیگر، بخشی از بستر توجه به معنویت را در تربیت دانش آموزان فراهم کنند.