کیش- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسئله پسماند در جزیره گفت: اگر در اسرع وقت چاره‌ای برای مدیریت پسماند جزیره کیش اندیشیده‌ نشود، در آینده‌ای نه چندان دور دچار چالش‌های جدی خواهیم بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، امین میرزایی در مراسم امضای توافقنامه نامه برای مدیریت پسماند جزیره کیش با یک شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: به دلیل محدودیت فضای جزیره، بحث پسماند و نخاله‌های ساختمانی و اینکه فضای زیادی برای دپوی این پسماند وجود ندارد، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک چالش اساسی است که در تلاش برای مدیریت آن هستیم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از فضای جزیره در گیر مسئله پسماند و نخاله‌های ساختمانی شده که امروز پس از گفت و گوهای انجام شده، توافقنامه‌ای با یک شرکت دانش بنیان مطرح در این حوزه برای مدیریت پسماند و بازیافت دوباره زباله‌ها امضا شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اعلام اینکه به دنبال اخذ قرارداد برای حل مشکلات مربوط به پسماند جزیره هستیم، بیان کرد: حل مشکلات مربوط به این حوزه یک مطالبه عمومی است و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برای رفع آن تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جزیره کیش شرایط خاصی دارد و نمی‌توان از روش‌های عمده به کار گرفته شده در سرزمین اصلی همچون زباله سوزی در جزیره نیز استفاده کرد، افزود: گاز حاصل از زباله سوزی می‌تواند بر آب و هوای پاک کیش تاثیر منفی داشته باشد و به همین دلیل این روش منتفی است.

میرزایی در رابطه با روش‌های موجود برای مدیریت پسماند در کیش، گفت: شرکتی که با آن توافقنامه نامه امضا شد، با راکتورهای خاصی و در یک محیط عاری از اکسیژن اقدام به نابودی زباله، آنهم بدون گاز خروجی می‌کند که با این روش بخشی از زباله‌ها نیز طی بازیافت به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: در همین راستا توافقنامه اولیه امضا شد و در تلاش برای اخذ قرارداد جهت آغاز اقدامات عملیاتی هستیم.