تهران- ایرنا- رئیس جمهور اسلامی ایران که به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به ترکمنستان سفر کرده بود دقایقی قبل به تهران بازگشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، مسعود پزشکیان که عصر روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» عازم ترکمنستان شده بود، دقایقی پیش به تهران بازگشت.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود پزشکیان رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

مسعود پزشکیان روز جمعه در مراسم گرامیداشت سیصدمین سالگرد شاعر شهیر ترکمن «مختومقلی فراغی» حضور یافت و عنوان کرد: قوام و پایداری روابط دوستانه میان ملت‌ها، وامدار فعالیت‌ها و دغدغه‌های عالمان و شارحان اخلاق و معنویت است.

وی همچنین در دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ارتباط ‌ما با روسیه صمیمانه و ‌راهبردی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه‌های سفر به ترکمنستان، در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف»، با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر خود به ترکمنستان، در دیدار با سردار بردی محمداف رئیس جمهور این کشور، با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران و نیز تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ارتباطات با همسایگان و از جمله ترکمنستان گفت: ما همسایه بوده و مرز مشترک طولانی داریم و علاوه بر همسایگی، خویشاوند نیز هستیم.

وی در ادامه دیدارهای خود در سفر به ترکمنستان و در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» ضمن دیدار و گفت و گو با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان بر ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز تاکید کرد.