تهران – ایرنا – روزنامه عبری هاآرتص اذعان کرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صیونیستی نه تنها اجازه انجام عملیات «تروریسم صهیونیستی» در کرانه باختری را داده است، بلکه از آن حمایت مالی نیز می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، روزنامه هاآرتص تاکید کرد: در هفت سال گذشته بیش از ۶۰ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری ایجاد شده است.

به نوشته این روزنامه، دلایل بیشتری وجود دارد که شهرک‌های صهیونیست نشین ساخته شده برای اشتغال صهیونیست‌ها در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری، در بسیاری از موارد به زمینه مناسبی برای خشونت‌طلبی قومیت‌گرایانه و نژادپرستی افراطی صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که ده ها میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه رژیم اشغالگر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیر قانونی هزینه شده است.

به نوشته هاآرتص، دست‌کم ۶ وزارتخانه رژیم صهیونیستی در تامین مالی نهادهای تازه تاسیس فعال در زمینه اخراج هدفمند فلسطینی‌ها از زادگاه هایشان، مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

رژیم صهیونیستی، برای افزایش مقابله با فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن پس از عملیات طوفان الاقصی، شهرک سازی در این منطقه را گسترش داده است.