رشت - ایرنا - مسئول کمیته طرح، برنامه و آمار فدراسیون وزنه برداری گفت: محاسبه امتیازدهی سینکلر(ثبت بهترین رکوردها نسبت به وزن بدن) باعث ارتقای کیفی مرحله نخست مسابقات لیگ برتر کشور شد.

رضا پورعلی عصر جمعه در پایان مرحله نخست رقابتهای وزنه برداری لیگ برتر جوانان و بزرگسالان باشگاههای کشور در رشت اظهار کرد: با محاسبه امتیاز سینکلر وزنه برداران علاوه بر رتبه ای که در جدول کسب می کنند به سراغ وزنه های سنگین تر و بیشتر می روند تا امتیازشان افزایش یابد.

وی افزود: ضمن اینکه با توافق بین کادرفنی تیم ملی و رییس فدراسیون وزنه برداری، حضور همه ملی پوشان در این رقابتها الزامی شد و به همین دلیل شاهد کیفیت خوبی در این دوره از رقابتها بودیم.

وی ادامه داد: از اینرو با توجه به حضور ملی پوشان و نیز محاسبه سیستم امتیازدهی سینکلر شاهد رقابتهای بسیار خوبی بودیم و رکوردهای مناسبی نیز در مرحله نخست رقابتهای لیگ برتر کشور در رشت ثبت شد.

مسئول کمیته طرح، برنامه و آمار فدراسیون وزنه برداری اضافه کرد: بر این اساس شاهد ارتقای ۶ رکورد کشوری بودیم و گرچه این رکوردها به دلیل عدم تست دوپینگ و نیز ارفاق ۲ کیلوگرم وزن، ثبت نخواهد شد زیرا ارتقای رکورد فقط در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک ثبت می شود.

وی ببان کرد: در این مسابقات در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، ابوالفضل زارع در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم به میزان هشت کیلوگرم در حرکت ۲ ضرب با مهار وزنه ۲۱۱ کیلو به میزان ۱۰ کیلوگرم و در مجموع با ثبت رکورد ۳۸۵ کیلو به میزان ۱۸ کیلوگرم رکورد کشور را که متعلق به خودش بود، ثبت کرد.

پورعلی خاطرنشان کرد: در همین وزن در رده سنی جوانان آریا پایدار در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۱۷۱ کیلو به میزان سه کیلوگرم در حرکت ۲ضرب با مهار وزنه ۲۱۳ کیلو به میزان هفت کیلوگرم و در مجموع با ثبت رکورد ۳۸۳ کیلو به میزان ۱۰ کیلوگرم رکورد جوانان کشور را که متعلق به خود وی بود، ثبت کرد.

وی اظهار کرد: گرچه این رکوردهای ثبت شده در رکوردهای کشوری ثبت نخواهد شد اما این امر نشان می دهد که مرحله نخست رقابتهای وزنه برداری لیگ برتر باشگاههای کشور در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار شد و رکوردهای ثبت شده توسط وزنه برداران در همه اوزان در این مسابقات رضایت بخش بود.

به گزارش ایرنا، در مرحله نخست رقابتهای وزنه برداری لیگ برتر جوانان و بزرگسالان باشگاه‌های کشور با حضور حدود ۱۰۰ وزنه‌بردار در قالب هفت تیم از استانهای کشور به مدت سه روز در سالن وزنه‌برداری جهان پهلوان محمود نامجو در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات در رده سنی جوانان تیمهای وزنه برداری مناطق نفت خیز، ملی حفاری، عقاب نیروی هوایی، نزاجا ارتش، دانشگاه آزاد اسلامی، فولاد درخشان گیلان و مهرگان بهنام فارس و در رده سنی بزرگسالان هم تیم‌های ملی حفاری، مناطق نفت خیز، پدافند هوایی، عقاب نیروی هوایی، نزاجا ارتش و فولاد درخشان گیلان حضور داشتند.

رقابتهای وزنه برداری لیگ برتر جوانان و بزرگسالان باشگاههای کشور در سه مرحله برگزار می شود که مرحله نخست این مسابقات به میزبانی فولاد درخشان گیلان در رشت برگزار شد.

در پایان این رقابتها، تیم وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب در هر ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در صدر جدول مرحله نخست لیگ برتر مردان کشور قرار گرفت.