اصفهان – ایرنا – معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت هنر و تاثیر آن در جامعه گفت: هنرمندان میراث دار فضیلت ‌و حکمت ایرانی هستند.

به گزارش ایرنا، محمود سالاری شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت و تکریم هنرمندان در هتل عباسی اصفهان، اظهار کرد: این جمع به همت موسسه «هنرمندان پیشکسوت» گردهم آمده‌اند و با اطمینان بیان می‌کنم که چنین موسسه‌ای در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور هنرمندان دارای درجه یک هنری در این جمع، افزود: روند گرفتن درجه یک هنری بسیار مشکل است زیرا باید ابتدا در شورای اولیه و سپس در شورای ثانویه و با حضور نماینده وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بررسی شود که بسیار سخت‌گیرانه است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید گفت که نشان درجه یک هنری معادل دکترای دانشگاهی است زیرا روند سختی برای کسب این جایگاه باید برای هنرمندانی که حامل چند قرن فضیلت هستند، طی شود.

وی خاطرنشان کرد: همه هنرمندان در رشته‌های مختلف از جمله خطاطی، نگارگری، کاشی‌کاری و دیگر هنرها، جای پایی در عالم به جا می‌گذارند که فقدان آنها به هنر کشور آسیب می‌رساند.

سالاری تاکید کرد: باید بخش زیادی از بودجه‌ها، صرف چنین موسسه‌هایی شود که بتوانیم از هنرمندان با فضیلت تجلیل کنیم زیرا فاصله زیادی با خدمات واقعی که باید به آنها داده شود، وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز گفت: این استان بیشترین تعداد هنرمندان استاد و دارای درجه یک هنری را در بین دیگر استان‌های کشور دارد که نشان مبارکی است.

سیدمهدی سیدین‌نیا افزود: آن چیزی که سال‌ها انگیزه مهمی برای بودن ما در عرصه هنر و بهره بردن از وجود والای اساتید در عالم فرهنگ و هنر شده، معرفت و نگاه هنرمندان است.

وی اظهار داشت: هنرمندان اصفهان باعث شده‌اند که در هر کشوری از دنیا نام اصفهان به خوبی بدرخشد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از هنرمندان اصفهانی در رشته‌های مختلف هنری تجلیل شد.