زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۸۶ نفر در قالب ۲۹ خانوار دچار آبگرفتگی در شهرستان‌های سرباز و نیکشهر خبر داد.

سیدمحمدمهدی سجادی جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شدت گرفتن بارش‌ها و آبگرفتگی از ۱۸ مهرماه تاکنون در جنوب سیستان و بلوچستان تعدادی از منازل شهرستان‌های استان تحت تاثیر بارندگی و آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۳۲ نیروی عملیاتی در قالب هشت تیم با به‌کارگیری چهار خودرو امدادی در روستاهای سرباز و نیکشهر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ۱۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، ۳۲ تخته موکت، ۸۰ تخته پتو، چهار بسته غذایی ۷۲ ساعته، چهار شعله فانوس، چهار بسته غذایی ۱۰ روزه و ۱۴ دستگاه چادر امدادی بین خانواده‌های تحت تاثیر آبگرفتگی توزیع شد.

سجادی ادامه داد: در شهرستان نیکشهر و سرباز ارزیابی مناطق حادثه‌دیده نیز انجام شد و عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد.

در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌ از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه‌گاه تمام‌نمای طبیعتی متمایز است.

دریاچه هامون، آتشفشان نیمه‌خاموش تفتان، آب‌های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیرکشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.

سیستان و بلوچستان تمایزش را در حوادث طبیعی بهتر نشان داده و محل وقوع حوادثی چون سیل، خشکسالی و طوفان است.